Friday, February 11, 2011

11. veebruar

Eile oli Luxi klubis slämmide poolest rikas õhtu, mis veidral kombel tulid ette paarikaupa ühtede vastaste vastu.

Eelviimases voorus olid meil kasutada sellised vahendid:

♠S92
♥K6
♦KT753
♣ES4

♠K7
♥Ä93
♦ÄE4
♣ÄKT86

Avasin alumise lehega 1♣ ja Maarja kirjeldas kahe pakkumisega ära 8-11 pp 3-2-3-5 jaotusega (3♥ nivool).

Arusaadavalt pakkus see asi mulle kaunis suurt huvi – ma näen, et slämmil on päris head šansid. Kui partneril on ♠Ä, ♦K ja ♣E, siis tahaksin mängida suurt slämmi – aga paraku tundus, et neid on välja selgitada suhteliselt keeruline ja seega pakkusin lepingu, mida lootsin ära võita – nimelt 6♦ (isegi kui kaks keycardi peaks puudu olema, on alati variant, et trumpkuningas lõikub). Kaalusin ka 6♣ pakkumist, aga leidsin, et milleks vastastele liigset infot anda, võimalik et 6♦ vastu tehakse ristikäik ja see annab mulle tempo 13. tihi võtmiseks kui vastastel üks saadaval peaks olema – eeldusel muidugi, et lepingul üldse šansse on (pada läbikäigu pärast ma ei kartnud, kuna nii ruutut kui ristit oleksin mängima jäänud mina). 

Avakäiguks tehti pada, vastane võttis oma ässa ära ja käis uue tagasi, tõmbasin kaks trumbitippu ja selgus, et asi on halb – trump istub 4-1 vastu mittelõigataval pool, üheta. Samas oleks 6♣ olnud võidetav, aga pangem selle ebaõnne kirja.

Kui jao üle hoolsamalt järgi mõelda, siis intelligentne viis oleks seda pakkuda nii, et kõigepealt teen 4♣ kooskõlastuse. Kui partneril on need kolm olulist kaarti, jätkab ta 4♦ cuega, millele teen RKCB ristiga ja kui saan ässa ja ristimuti, siis on nupud seitsmeks olemas (eeldusel, et kuskil mastides neljandaid mittelõigatavaid soldateid ei ole, aga niikuinii on, ma tean küll, kuidas need asjad käivad). Kui partner ei jätka 4♦ cuega, siis võib-olla tuleks hoopis pidurid peale panna, aga ma kahtlustan, et ma üritaks ikkagi ässa küsida ja ühe vastas pressiksin slämmi ära.

Luxi klubis muidugi slämme eriti ei pakuta – selles jaos olid kõik ülejäänud kuus lauda üksmeelselt triikinud 3NT 10 – 12 tihiga (tõenäoliselt tugev 2NT avapakkumine – 3NT), nii et ruutu 3-2 istumisest sõltus kas 100% või null, sedapuhku siis niipidi.

Ülejärgmises jaos sain samade vastaste vastu uuesti kätt proovida, Maarja avas 1♠ ja mul oli käes:

♠Ä4
♥ÄET8653
♦Ä6
♣T5

alustasin 2♥-ga (tegelikult ilmselt oleks 3♥ parem) ja Maarja hüppas 3♠. Nüüd tundub mu kaart juba väga slämmish. Alustasin igaks petteks 4♦ cue-bidiga (mine isahane tea, keegi ei ütle, et meil ristikontroll olemas on), Maarjalt tuli 4♥ - mis ilmselt peaks olema ♥K ja lubama ka ristikontrolli (ma eeldasin, et kui tal ärtukontrolli ei ole, aga risti on, siis läheb ta üle 4♠ nivoo) ja nüüd tundus olevat paras hetk RKCB jaoks – vastuseks tuli 5♥ - kaks keycardi padas ilma emandata. 
Ühesõnaga, seitset pada ma tõenäoliselt mängida ei taha. Hingasin siis sügavalt sisse ja lootsin, et 4♥ ikkagi on ♥K mitte lühidus ja tellisin 7♥ - vaimusilmas nähes, kuidas Maarjal on kuningas singlis, ärtu on jälle 4-1 vastas või pada ei õnnestu tegema lüüa (kuigi siis on äkki lauas midagi, millele äraviske teha saab).
Avakäiguks tuli (minu suureks heameeleks) trump ja lauda ilmus:

♠KT9532
♥K2
♦KS8
♣Ä8

Kuna midagi halvasti ei istunud, polnud ka lepinguga vähimaidki probleeme, +1510. 
Selleski jaos oli Luxi klubi saldo üsnagi „muljetavaldav“ – ülejäänud kuuel laual mitte keegi suurde slämmi jõudnud ei olnud, veel enamgi, keegi ei olnud mänginud ka mitte väikest slämmi ärtus. Märkelehel oli korra 6NT = 990, korra 6♠ = 980 ja 4 korda 4♥ +3 510.

Siin jaos ilmselt töötas meie kasuks pakkumissüsteem: kui pakkumine algab 1♠ - 2♥, siis naturalis ei saa Maarja kaardiga eriti hästi 3♠ hüpata, kuna see peaks näitama tugevamat lehte. Aga 4♥-s pidurdamine käib ka üle minu mõistuse. Teine paar klubis, kes Precisionit mängib, alustas pakkumist nagu meiegi, aga 4♦ cue asemel tehti kohe RKCB ja piirduti 6♠-ga, kuidas 6NT-sse jõuti, seda ma ei tea.

No comments:

Post a Comment