Tuesday, February 15, 2011

15. veebruar

Polegi ammu kurtnud elu ebaõigluse üle. Neljapil otsustas vastane meile kohe esimese vooru lõpuks ämbri pähe tõmmata (võib-olla kättemaksuks selle eest, et kõige esimesemas jaotuses tegin passinud partneri ja kolmandalt käelt avatud 1♠ peale lehega

♠ E7
♥ST8765
♦T92
♣32

„taktikalise kaitsepakkumise“ 2♥. Kaitsesin ma sellega teadagi oma padaemandat ja partneri hüpoteetilisi punkte muudes mastides – kui vastane tuvastab, et ma mingi saastaga vahel olen, paneb ta ikkagi enamuse puuduvaid pilte mulle ja kui see ka ei aita siis padalühiduse ehk ikka (miks ma muidu sellise pakkumise teen?). Kuigi võib-olla annab see vastulöögi ja tädike eeldab, et mul ikka see ♠E on, kui ma nii pakun. Oli kuidas oli, aga vaenlane jõudis selle peale valesse slämmi (6NT 6♦ asemel) ja käis kolinal taha (kuigi sama saatus oli tabanud enamust, nii et midagi erilist me sealt ei teeninud).

Igatahes vooru viimases jaos (kõik kallis tsoonis) hankis meie aja kangelane endale kätte sellise mittemidagiütleva kaardi:

♠ÄT63
♥8732
♦E64
♣Ä7

Passis sellega ja peale kolme passi avas vaenlane (antud jaos siis mina) 1NT-ga (14-16). Järgnes esimene karm liigutus: 2♥ DONT. Kuigi ma austan agressiivsust, pean tunnistama, et mina selle lehega küll vabatahtlikult 1NT peale kallis tsoonis turgu ei tuleks. Viimaselt käelt, tõsi küll, balansseeriks küll, aga teiselt käelt jätaks selle otsuse siiski partneri hooleks.

Partner leidis oma lehest üles veel 3♥ tõste ja nüüd leidis tüüp, et tal on ilmselt tõesti maksimumväärtused (või koguni lisaväärtused?), mis õigustavad passinud partneri vastas geimi pakkumist. Vallo oleks tõenäoliselt asja „pakkumise pealt“ kontreerinud, meie oleme rahulikud inimesed ja seda siiski ei teinud. Lauda ilmnes:

♠5
♥ÄKT95
♦983
♣ES64

Ärtu jagus 2-2, ♣K oli lõikes ja ♦ÄK mõlemad emanda ees ja pea see 11 tihi niimoodi kotti tuligi. Meie õnneks olid veel kaks inimest sama manöövriga hakkama saanud, et vastaste kaartidega 4♥sse jõudnud, nii et paarkümmend protsenti me siiski saime. Teiste laudade detailid on mulle teadmata, aga ma kahtlustan kolmanda käe 1♥ avapakkumist ja mingis olukorras veel risti taaspakkumist.

Siit moraal: kui sul on ikka viiene odavmast, siis upgrade’i leht ära! Mul oli sedapuhku käes:

♠KE7
♥S4
♦ÄK7
♣K9853

ehk siis 16 pp ja 14-16 NT avapakkumise maks. Seega oleksin pidanud selle upgrade’ima 17-ks ühtlaseks, avama 1♣ ja vastased enam geimi ei paku (kui neil tugeva 1♣ vastu üldse kallismastidega sissetuleku variant olemas on).

3 comments:

  1. Täiesti uskumatu pakkumine sinu vpv poolt. Kui tegemist oleks sarnases stiilis slämmipakkumisega, kahtlustaksin tõsiselt tulemuse kõrvalt ärakuulmist.

    ReplyDelete
  2. Mina ei kahtlustanuks: esimene voor :)

    ReplyDelete
  3. Täiesti tavaline patseri dont pakkumine, tsoon ka võrdne. Kui oleks tahetud pettust teha, oleks PVP 1H avanud kolmandalt käelt. Arvan, et 1H kolmandalt käelt selle lehega isegi suht obligatoorne.

    ReplyDelete