Monday, February 14, 2011

14. veebruar

Neljapäevases Luxi klubis oli teine paar slämme taas samas lauas vastaste vastu – ja need jaod tulid ette juba järjest!
Kõigepeal oli mul käes

♠KE9
♥7
♦ÄKT6
♣ÄKT42

PPV avas (nemad kallis, meie odavas) 2♥, seda parema puudumisel kontreerisin ja VPV tõstis 3♥ risuks jalgu, mille peale Maarjalt tuli 3♠.

Arusaadavalt pani selline sündmuste käik mul kõrvad liikuma ja mõte läks 6♠ radadele, kuid probleem on selles, et Maarja on lubanud ca 7-10 punkti ja vähemalt neljast pada (kontra lubaks positiivseid väärtusi ilma neljase pajata), seega ei ole mul mingit garantiid, et just seal meie õige trumbimast on - kuigi mul on trumpamisväärtus ja kui me peaksime jääma mängima geiminivool, on maksipaarika kontekstis tõenäoliselt parimaks valikuks 4♠. 

Üks võimalus on muidugi optimistlikult ässa küsida ja loota parimat, aga otsustasin esialgu natuke pikemalt pakkuda ja panin lauda 4♣, mida ma lootsin, et partner võtab naturaalse ja sundivana (äkki leiame tee peal 4-4 ruutuklapi üles, kui see meil olema juhtub), kuid kui ta seda cue-bidina interpreteerib, pole ka väga hullu. Maarjalt tuligi 4♥, mis igatahes pidi olema cue (ükskõik mis mastiga siis, lootsin, et ristiga, kuid tegelikult ei tea ma seniajani, milline oli tema interpreteering minu pakkumistele), selle peale küsisin ässasid (kõik vajalikud kuningad on juba minu käes) ja sain vastuseks ühe ässa (5♣).

Ja nüüd olin täpselt samal teelahkmel: kui Maarjal oleks viiene pada, siis tahaksin ma mängida 6♠, kui neljane, siis 6♣ lepingut. Paraku ei ole meil pärast ässaküsimist erilisi järgnevusi kokku lepitud (5♦ oleks kindlasti trumpmuti küsimine, aga see on ka kõik). Võimalik, et 5♥ küsiks kuningaid ilma trumpmuti vastu huvi tundmata ja kuigi ma tahaksin väga pakkuda 5NT (pick-a-slam), siis sellist kokkulepet meil kindlasti ei ole ja 5NT pakkumine ilmselt kutsuks ainult kurjasid vaime välja – kuigi Maarja ilmselt ei passi, see ei näe passitava pakkumise moodi välja, võib ta äkki interpreteerida seda kui kutset suurde slämmi (kõik keycardid olemas) ja kurat teab kuhu pakkumine raugeb. Seega siis jälgisin oma esialgset visiooni, et Maarja 4♥ oli cuebid ristitoega ja tellisin 6♣. Lauda ilmusid head uudised ja halvad uudised:

♠S8752
♥Ä9
♦E87
♣E98

Peale ärtu avakäiku oli mu sisuliselt ainsaks probleemiks trumpsoldati leidmine, kuid trump jagunes 3-2 ja kolmas soldat oli emanda ees, nii et isegi kui ma oleksin otsustanud mängida ekstravagantselt ja teisel trumbiringil seda tõkestaja partnerilt lõigata (mida ma ei teinud), oleksin samuti lepingu võitnud. Aga jah, kuigi ka 6♠ lepinguga ei olnuks muresid, see lõppkokkuvõttes meile suurt meelehärmi ei valmistanud. Märkeleht kujunes selliseks: 2 x 6♣, 4 x 4♠ ja 1 x 5♣, kõik 12 tihiga.

Kohe järgmises jaos avasin ma 14-16 1NT-ga ja Maarjal oli käes 17pp (ta on sellest ka Uperkuudis kirjutanud):

♠ÄE2_____♠K5
♥E72_____♥ÄT
♦T94_____♦KES62
♣KES6___♣Ä543

pakkumine käis täiesti naturaalselt (Stayman ja RKCB on ilmselt juba ammu sellise tiitli ära teeninud)

1NT_____2♣
2♦______3♦
3NT____4♣
4♠______4NT
5♠______6♣

Mul oli küll mõtteainet, et mida Maarja 4♣ võiks tähendada, kuid leidsin, et kõik märgid näitavad, et see peab naturaalne olema. Kui see oleks mingi cue-bid ruutu mastiga, siis võiks ta ju südamerahuga alustada 2NT-ga (ruutu) ja pärast mu vastust mingeid muid pakkumisi teha, näidates tugevat lehte (mitte et ma teaks, kas ta pakkumised kolmandal korrusel tähendaksid lühidust või jõukontrolli) või siis isegi praegult nii alustades võiks ta ruutuorientiiriga lehe korral (ütleme et neljas kallis ja viiene-kuuene ruutu) lihtsalt 4♦ teha. 

Seega ilmselt on tal mõlemad odavmastid ja millegipärast ta ei saanud alustada 5431 pakkumisega (kas tal on siis 5422 nagu oligi või siis 64/55 odavad ning tahtmatus neid niimoodi pakkuda). Leidsin küll, et mul on lehes paras miinimum (14pp ja 3-3-3-4 jagu oleks piinlik kuidagi muud moodi kirjeldada), kuid arvestades tummist ristimasti tegin viisakalt oma 4♠ cue ära (kooskõlastades risti, muidu teen vahepakkumise 4♦) ja kuna trump jagunes 3-2, ei olnud slämmiga vähimatki muret, isegi hoolimata sellest, et avakäiguks vastane ärtu lahti raius.

Nagu ka eelmiste slämmide puhul oli Luxi klubi siingi jaos tagasihoidlik. Märkelehelt vaatas vastu 2 x 6♣ ja 5 x 3NT, kõik 12 tihiga, nii et ka siin õnnestus hästi skoorida. Seda tõenäoliselt tänu sellele, et meie 1NT jõuvahemik tõi sisse juhuslikkuse elemendi - ülejäänud saal avas minu lehega naturaalse 1♣ mille peale ilmselt kuskil pidurid peale tõmmati, samas kui meie olime juba avapakkumise järel slämmilähedases tsoonis. 

Võistluste brošüüris (see oli Bourgogne’i regiooni simultaan) oli igatahes pakutud välja pakkumiskäik, kuidas naturalis slämmi peaks jõudma:

1♣___1♦
1NT__3♣
3♦____4NT
5♠____6♣

3♣ pidi olema FG klapiga. Ma ei ole küll eriti veendunud sellise pakkumiskäigu reaalsuses (3♦ pakkumine avajalt kolmanda kümnega), aga jäägu see nende südametunnistusele.

Ma pean tunnistama, et kuigi Maarja pakkus seda jagu minu arvates intelligentselt, oleksin mina tema lehega ilmselt kohe 1NT peale 6NT ära pannud (31-33pp, hea viiene mast tihiallikaks) – maksipaarika värk, you know, lisaks võib seal mingitel tingimustel 12 tihi kokku tulla, samas kui 6♣ taha läheb. Kui mulle panna nt. ♠ÄEx, ♥ESx, ♦Äxx, ♣Sxxx. – NT-s saad sa kolm pada, kaks ärtut, viis ruutut ja ristiässa (kui vastane ristit lahti ei raiu ja ärtukunn lõikest väljas ei ole), samas kui ristimängus peab parasjagu õnne olema, et mitte kahte trumbitihi ära anda. Muidugi mu 4♠ cue ütles, et mulle sobib risti hästi ja viimase lehega võiksin ma samahästi ka 4♦ pakkuda, nii et mine tea.
Praegu on kõik slämmid heade võimalustega, aga Maarja käest on neid natuke parem mängida, sest ärtu avakäigu korral oleks väike lisašanss, et kui ♥K on emanda taga kuid soldat on avakäijal, ei lähe ärtu lahti, kuid nagu jagu oli, siis kuna ♥KS olid mõlemad emanda taga, ei oleks see midagi juurde andnud, vaid hoopis minu käsi oli kaitstud.

Muidu näib, et 6NT on parim, sõltudes ainult sellest, et ärtut avakäigul lahti ei raiuta.

6♦ sätib ohtu see, kui ärtu avakäigul lahti raiutakse ja vastaste pada on 6-2 või risti jaguneb ebaühtlaselt, sinna tuleb avakäik ning pikk risti on trumpässaga samas käes (renoo puhul on võimalik ka ümberlülitus peale avakäiku)

6♣ sätib ohtu see, kui ärtu avakäigul lahti raiutakse ja risti jaguneb ebaühtlaselt (5-0 vastu šansse ei ole ka ilma ärtukäiguta), ja neljase trumbiga samas käes kas duubelpada või duubelruutu ilma ässata (kaitse lööb kinni kolmanda pada või siis peetab esimese ruutu ja annab ruutulöögi, trumpe maha võtta ei saa). Väga huvitavad seisud tekivad siis, kui neljase trumbiga on samas käes kolmene pada ilma ruutuässata (siis saab kaitse hakata kolmepoolsesse renoosse käiguga segatust tekitama) või siis kolmas ruutuäss (saab kaks korda peetada ja käia kallismasti ning väljamängijal on sidemetega tõsiseid muresid). Ma ei viitsi praegu neid lõppseise välja lugeda, aga mulle tundub, et lepinguga võib tõsiseid raskusi tekkida.

Tegelikult on väga huvitav point see, et Maarjal oleks hädasti vaja teada minu jõupiire. Kui mul on maksimum, siis avab saal sellega 15-17 NT ja tema lehega paneb 6NT. Sel juhul peame meiegi seda lepingut mängima (kui me just seitsmesse odavasse ei jõua)– ei ole mõtet riskida sellega, et NT-s tuleb 12 tihi kotti ja meie saame teoreetiliselt natuke parema lepingu eest reaalselt märksa kehvema tulemuse. Kui aga mul on miinimum, siis tuleks üritada jõuda võimalikult parimasse slämmi, sest kui mul on 14 punkti (13 head), siis ülejäänutele jääb see 12-14 BAL vahemikku, mis omakorda tähendab, et nad ei pruugi slämmi poole tüürida (nagu juhtuski), kui aga 15 kehvapoolset, siis on alati variant, et mõni saalis downgrade’ib selle (olen näinud selliseid asju) või lihtsalt NT-s ei ole 12 tihi saadaval.

Halb on aga see, et kui alustada 2♠ pakkumisega, lubaks see kas kutsuvat lehte või ristit – mis tähendab, et kui ütlen sellele 3♣, on kõik korras, võib 6NT panna, kuid kui ma jätkan 2NT-ga, siis pole enam võimalik oma lehte ära kirjeldada (3♦ oleks hea leht ristiga ja ma jälle ei tea, kas ruutu lühidus või väärtused J). 
See on see saali vastu mäng. 

No comments:

Post a Comment