Friday, March 8, 2019

EMi vigade analüüs: 25. matš (Šveits)


25. voor Šveits: 17 IMPi, 3,16 VP-d



See oli matši esimene jagu ja kohe läks actioniks. Ost avas teiselt käelt 1♠, millele ma lendasin peale 4NT (odavad, hea leht). Maarja valis Nordist 5♦ ja Ost pakkus 6♥. Selle ma esialgu passisin (partner oskab ise ka tõkkesse minna, mingi ca 9 tihi olen talle lubanud ja kui tal kaitset ei ole, siis tõke on tasuv) ja West pakkus 6♠, mis kahe passiga minuni jõudis. Kaalusin kaua ja läksin tõkkesse – teoorias halb mõte, kuna selgub, et kuigi vastasel seisab 6♥, siis 6♠ läheb taha. Tõsi, see eeldab, et ma õige avakäigu teen, mis muidugi ei ole kindel, on variant, et ma üritan ruutu suure kliberiga partneri kätte saada, et ärtulöök kasseerida – ja kuna ilmselt kaht odavmastikadujat vastasel ei ole, siis ma arvan, et kas käia ruutut või ristit on üsna fifty-sixty.
Igatahes tõkkesse ma läksin, ja 7♦-t jäi mängima Maarja. Ma ei mäleta, kas kaitse alustas kõrge paja või kõrge ärtuga, aga igatahes hiljemalt teisel tihil trumpas Maarja mingi kaardi lauda. Jätkas ta ♦K-ga, mis võeti ässaga ja selgus halb vastuistumine ning ärtukäik lühendas laua trumbi sama lühikeseks kui Westil. Nüüd kasutas ta oma trumbi lõikekombinatsiooni selleks, et tulla kätte ja lõigata ristit  ning kui see ebaõnnestus, siis edasi lühendati laua trumpi veelgi, ning kaotatud trumpkontroll tähendas, et leping käis viieta, -1100. Teises toas jõuti 6♥ lepingusse, mille vastu tõket ei leitud ja me kaotasime 3 IMPi.
Aga milles siis oli Maarja viga, oli see, et ristilõikele mängimine oli üsna naiivne – pakkumise järgi ei ole Ostil ♣Kx, vaid pigem singel või renoo – seega tuleks mängida ristiäss-risti ja pärast kallismastijätku edasised ristitegijad läbi Westi – kui ta midagi vahele lööb, saab üle lüüa ja olemasolevat trumpi kasutada lauda tagasi minekuks, ning leping läheks kolmeta.

Vahe: 13 IMPi (võttes aluseks väljamängu; ma tõesti ei oska öelda kas ma pidanuks 6♠ läbi passima ja kas ma selle ka taha suudaks võtta)

Jäin Südist mängima 3♣ lepingut, kusjuures teadsin, et West on suht tugev (1♦ - 1NT järel pani kontra).
Avakäiguks sain suure paja ja West lülitus risti soldatisse. Võtsin plaaniks teha ruutus topeltlõikuse ja jätkasin ruutuga üheksa alla. Tagant võeti soldat ja jätkati väikese pajaga, mille peale Ost ei suutnud minu üllatuseks soldatit üle võtta. Seega võtsin selle ise üle ja lõin kolmanda paja lauda ning jätkasin ruutulõikusega. Või õigemini, Ost mängis sellele ässa ja käis ärtu läbi. Nüüd polnud mul enam võimalik vältida ♥K äraandmist ja ruutulööki, üheta ja -50.
Tegelikult oli mul šanss leping võita – kuna ♥K on suhteliselt kindlalt Westil, siis võin ma sama hästi mängida ärtuäss-ärtu ja kasutada lauda jäänud trumpkuningat sisekuna ärtuemanda juurde pääsemiseks. Ilmselt oleks toiminud ka see, kui ma oleksin lihtsalt kolmanda trumbi ka lauast ära võtnud, enne kui teise ruutu käisin…
Teise laua tulemus oli +110 (2♠ täpselt)

Vahe: 4 IMPi

No comments:

Post a Comment