Thursday, March 7, 2019

EMi vigade analüüs: 13. matš (Ungari)


13. voor: Ungari: 32 IMPi, 9,24 VP-d


Ost avas esimeselt käelt 4♥ ja jäi seda mängima.
Avakäiguks tegin ♦5, lauast 10, Maarjalt emand ja väljamängijalt 8.
Teisel tihil otsustas Maarja panna kõik munad ühte korvi ja jätkas ♦Ä-ga, mille väljamängija kinni lõi ja käis väikese paja laua suunas. Oleksin võinud sinna väikese mängida ja sundida väljamängijat arvama, aga panin ässa ette, lootes, et jagu on midagi sarnast nagu oligi, aga et ehk on Maarjal ristiäss (või marjas) ja ma ei saa lubada, et väljamängija saab ♠K-ga lauda ning viskab teise paja ruutule minema.
Ma nüüd ei ole 100% kindel, et Maarja ♦Ä on viga (või kui suur viga see on), aga välja see igatahes lepingu lasi. Sisetunne ütleb, et kuna isegi kui mul on see ruutulöök saada, siis kuskilt tuleb veel midagi leida, seega võiks ta käia näiteks paja ja kui mul oli ruutuduubel ja sellega on õige jätkata, siis ehk leian selle. Võib-olla on see soovmõtlemine ja tagantjärgi tarkus. Igatahes meie -420le tuli teisest toast vastu +140.
Vahe: 12 IMPi.


Jõudsime ühepoolses pakkumises Nordi käest 4♥ lepingusse ja avakäiguks tuli ♦2 (1.-3.-5.), mille ta lasi ässani. Maarja mänguplaan ilmselt seisnes selles, et kui ruutu on 3-3 ja trump 3-2, siis pärast trumpide tõmbamist – kukkugu emand või ei – saab ruutule ♣K ära visata ja loovutada ainult 2 pada ja võib-olla trumpemanda. Paraku ei muutnud teda ettevaatlikuks ka esimesele trumbitõmbele kukkunud ♥10 ja ta jätkas uue kõrge ärtuga – ning kui laekusid järgmised halvad uudised, jätkas kolme ruuturingiga, andes niimoodi ära 2 trumpi ja 2 pada (jääb kätte kinni), teises lauas sama leping võideti paja avakäiguga.
 Ma ei tea, kas pärast teise trumbi võtmist oli veel variante lepingu võitmiseks (kõik tundub ilus olevat, aga trumpkontroll on hell teema, kuigi sisseviskevariandid Osti vastu on püsti); aga pärast seda kui West (kellele puhul oli pigem ilmne, et tegu pole väga vilunud petteviskajaga) ♥10 poetas, siis ilmselt oleks kõige lihtsam ja lollikindlam plaan mängida padaäss-pada, et 2 pada lõpus ära lüüa ja/või ruutule visata. Mina ilmselt oleksin pannud avakäigule lauast pildi ja sooritanud teisel tihil pajalõikuse, ka see viinuks võidule.
Vahe: 10 IMPi


Maarja            Ost                  Lauri               West
Pass                Pass                1♣                   Pass
1♦                   Pass                1♠                   2♥
2♠                   Pass…

Pärast Maarja 1♦ vastust oli mul taaspakkumisprobleem – kas pass, 2♦, 1♠ või 1NT, aga leidsin, et pakun pada. Saime tegelikult üsna okei lepingu.
West alustas kõrge ristiga ja seejärel jätkas padaäss-pada. Mu pajanupud olid sellised, et paraku ei jää mulle lauda teist sisekut, et ristide juurde saada, seega pärast teise pajatihi võitmist käisin ruutu ässa alla ja lõin ruutu lauda (eeldasin Westi pakkumisest, et ta on suhteliselt tugev, seega äkki tal on ♦K). Jätkasin ristipildiga ja viskasin käest kaduja (kahjuks ärtu, mitte ruutu ja lõppkokkuvõttes triivisin üheta.  Ühesõnaga siin oli täitsa mitu varianti, kuidas see leping välja võiks tulla, aga ma ei suutnud paraku ühegi otsa neist komistada.
Teises toas mängiti minu lehega 2♦, see tuli täpselt välja. ja kaotasime 5 IMPi.
Vahe: 6 IMPi



Lauri               West               Maarja                        Ost
1♦                    Pass                1NT                2♠
Pass…

Avakäiguks käisin ♥S, mille väljamängija lasi käe ässani (Maarjalt ♥2) ja jätkas väikese ristiga. Selle võtsin omakorda ässaga (Maarjalt ♣3). Mängime küll itaalia signaale, kuid ilmselgelt risti ei ole see, mida ma jätkama peaks. Kuna ma ei tahtnud pada käia, kartes väljamängija jaoks ära lahendada mingi kombinatsiooni, siis oli mul valida, kas käia ruutut või ärtut. Eeldasin, et kui Maarjal pole ♦K-t, siis viskab ta mulle mõne suurema ristikliberi ja käisin ruutut ässa alt, see oli kõik mis väljamängijal lepingu võitmiseks vaja oligi, isegi trumbikäik võtaks taha. Seega -110.
Ma endiselt olen 100% kindel, et Maarja peaks viskama kõrgema ristinupu; aga reaalselt oleksin ilmselt ka ise võinud jätkata ♥10-ga (ja loota, et Maarja ei loe minu kätte ärtuduublit mingites seisudes)…
Teises toas oli balanss taas jalutamas ja jõuti 4♠ lepingusse, mis kaitseimede tagajärjel üheta pääses.

Vahe: 4 IMPi.

No comments:

Post a Comment