Saturday, June 9, 2018

9. juuni - kuidas rikkuda partneri šansid geniaalse kaitse sooritamiseks


Inglismaa vastu matši eelviimase jaotuses rikkusin ära Leo šansi geniaalsuseks.

Mul oli käes:
♠K6532
♥T5
♦84
♣ÄE64

Avasin kolmandalt käelt (kallis odava vastu, aga noh, karta ei tohi) 1♠, vastane tagant kontreeris, Leolt 2♣ (ülekanne ruutusse), ja edasi panid vastased 2♥ - 4♥.

Ehk siis:

Leo           Robson            Lauri          Forrester
pass             pass                 1♠               DBL
2♣               2♥                   pass             4♥
pass...

Avakäiguks käisin ♦8 ja avanes järgmine pilt:

                        LEO

♠ÄT87
♥ÄS2                                      ROBSON
♦E95                                      
♣KS7

                        ♠K6532
♥T5
♦84
♣ÄE64

Ruutu kaheksa jooksis väljamängija ässale ning seejärel läks ta ärtu ässaga lauda ja tuli tagasi ♥KE alla (viskasin paja). Järgnes pajasoldat, millele mängisin teadagi väikse – ja nüüd Robson mängis lauast ässa ja käis väikese paja tagasi: Leolt emand ja väljamängijalt üheksa.
Peale mõningast kügelemist käis Leo mulle tagasi risti, mille võtsin ässaga ja hakkasin mõtlema toimuva üle.

Kui väljamängijal on kolmene ruutu, pole vahet, mida teha: Luks saab oma kaks ruututihi kätte.
Kui aga väljamängijal on ruutuduubel (nagu oligi), kipun ma jääma trumpamissundi: Leo mängib oma kaks ruutut, väljamängija lööb teist ja mul pole viset. Kui viskan paja, siis läheb ta ristilõikega lauda ja lööb paja tegema, kui viskan risti, võtab ta ristid ära, tuleb pajalöögiga kätte ja võtab viimase tihi.
Samas – kui ma eemaldan laua ristisiseku enne ruutude mängimist, hävitab see sunnisiseku ja teisele ruutule võin rahus ♠K singliks visata. Seega asi läbi mõeldud, panin risti lauale. Kahjuks oli mul kahe silma vahele jäänud see aspekt, et väljamängija pajakliberid olid nii head, et tal on nüüd võimalik visata pajas kaduja kadujale – ehk siis jätkas laua pajaga ja kaotas sinna ära käe ruutu ja võitis lepingu sellisel moel.

Mis aga oleks olnud võitev kaitse, on see, et ma käin risti asemel teise ruutu, Leo võtab selle ja ei ürita maamehe kombel suurt ruutut lauale panna, vaid käib uue risti laua kahvlisse, et see sunniside ära tappa.

See mänguviis näeb välja täiesti ebaintuitiivne – kuid samas Leo kaitseb ju sel hetkel samuti sisuliselt lahtise kaardiga ja võiks selle peale tulla. Aga kuna ma ei mõelnud asju lõpuni korralikult läbi, ei saagi me teada, kas ta oleks selle probleemi lahendanud või ei. Ta ise kahtlustas, et ta poleks selle peale tulnud…

Ja ma ei saa väga aru, miks Robson lihtsalt pada kaks korda ei lõiganud...

Kogu jagu:



No comments:

Post a Comment