Saturday, June 9, 2018

10. juuni - kas pidurduda osamängus, kui geim on juba sunnitud?


Esimeses matšis Venemaa vastu tekkis mul selline probleem, et tahtsin vägisi hakata GF järgnevust osamängus läbi passima.

Minul oli:

♠KST83
♥K
♦KE965
♣E3

Leo avas pakkumise 1♥-ga ja paari järgmise releega olin talt välja selgitanud, et tal on miinimum, viiene ärtu ja neljane ruutu. Lisaks oli mingi mu ristipakkumine tagant kontra saanud. See kõik tundus väga halvana – 3NT šansid hästi ähmased, sest ässasid ju pole ja ristipiduri leidmine on ka õnneasi – ja ma olin mõttes juba valmis, et pidurdan pakkumise 4♦-s – õnneks on meil süsteemis selline vigur, et kui ma pakun 4♣ kohas, kus jagu on teada (ja see pole +1), siis on see blackwoodi ettevalmistav transfer 4♦sse.

Seega siis võtsin mõttes vastu otsuse, et kui partneril on 2-2 mustad, proovin õnne 4♠-ga (Hx vastu on mul kvaliteeti küll ja partneri trump kaitseb minu oma lühendamise eest), kui aga singelpada ja kolmene risti, siis maandan asja 4♦sse.
Õnneks selgus, et partneril on kolmene pada ja see lahendas selle küsimuse kohe, 4♠ 11 tihiga.

Lükkasin siis selle kõik generaatorisse, et vaadata, kuidas mu sisetunne selle jaotuse puhul töötaks ja lasin 1000 jagu välja (nojah, muidugi tuleb arvestada, et generaator mängib lahtise kaardiga ja seda tüüpi jagude puhul on eelised kaitsjatel, aga no mida paremat sa ikka teed). Partnerile panin siis 10-13pp ja Westile 5-11pp, 5-6 ristit vähemalt ühe kõrge pildiga – ei viitsinud midagi keerukamat konstrueerida. Ruutut mängib partner, pada ja NT-d mängid sina.

Tulemused:
Kui partneril on pajasingel ja kolmene risti:
4♦ tuleb välja 96%, 5♦ tuleb välja 32%, 3NT tuleb välja 45% juhtudest. Seega: hoolimata nadisest ristist, tuleb kallis tsoonis pressida 3NT ja loota parimat, odavas võib ka 4♦ mängida.

Kui partneril on 2-2 mustad:
4♦ tuleb välja 86%, 5♦ tuleb välja 23%, 4♠ tuleb välja 41% ja 3NT tuleb välja 14%. Nii et siin on maitseasi, kas mängida 4♦ või 4♠, ilmselt taas kallis tuleks geimi proovida.

No comments:

Post a Comment