Monday, May 31, 2010

31. mai

Kuigi me saime nädalavahetusel Tallinna Festivali paarikal kolmest viimasest jaost talad, õnnestus meil see turniir siiski paraja varuga ära võita – õnneks olid vastased meile juba piisava edu sisse mänginud. Turniiri eelviimases jaotuses tekkis mul pakkumises probleem:

♠Ä98643
♥T
♦8
♣ES976

olin odavas kalli vastu ja VPV avas 2♥ (9-13) ja PPV tegi 2NT relee. Ma võin kahtlustada, et vastased on teel nelja ärtusse, mida ma neil kindlasti mängida ei lase. Võib-olla ma ei taha ka neil lasta mängida ka viit ärtut (või isegi kuute), aga ma tahan, et selle otsuse võtaks vastu partner ja seepärast tahan ma ära näidata oma lehe kahemastilise iseloomu. Halb asi on aga see, et kui ma pakun 3♠ (või 4♠), siis ei saa ma ristit kunagi pildile (kui vastane paneb 4♥, siis mina küll 5♣ pakkuma ei hakka) ja partneril pole mu lehest endiselt eriti head ettekujutust. Kuna vastase poolbloki peale cuebid küsib pidurit, siis minu arust peaks see kokkulepe laienema ka praegusele järgnevusele (seda kinnitas hiljem ka Leo), siis see variant kah ei kõlba. Samas kõlbaks 4♣ - Leaping Michaels, kuid see lubaks vast rohkem mänguväärtusi ja samas äkki käivitab F…ing Passi.

Otsustasin siis, et alustan pakkumist rahulikult 3♣-st, küll jõuab hiljem 4♥ peale selle 4♠ ära pakkuda küll. Edasi VPV-lt 3♠ (maks), Leolt 4♣, PPV-lt 4♥ ja nagu plaanis, paningi 4♠ letti. pass-pass-kontra ja pass-pass-5♣, mis sai kontra - ühesõnaga:

2♥___p__2NT__3♣
3♠__4♣__4♥___4♠
p____p__DBL___p
p___5♣__DBL___p. . .

Kuna kogu jagu oli järgnev:


siis ei olnud see viimane parandamine just eriti õnnestunud: 4♠ taha minna ei saa, aga 5♣-s kadus trumpkontroll ja kokkuvõttes läks asi viieta.


Loomulikult ma erilises vaimustuses toimuvast ei olnud, sest minu arust oleks pidanud Leo ära jagama, mida ma tegelikult teha tahtsin (ma olen selliseid asju varemgi teinud), aga Leo ütles, et kust tema pidi aru saama, ta pigem eeldas, et mul on mastid teistpidi või pada isegi neljane. Nojah, eks ta ole... Mõtlesin tunde hiljem asja üle rahulikuma meelega järele ja ühegi väga targa lahenduseni ei jõudnud. Aga variante oleks päris mitu:

A) loobuda 3♥ga piduri küsimisest ja mängida seda kas nõrga või tugeva michaelsina (kooskõlas Leaping Michaelsiga ja lõppeks on olemas veel võimalus teha ka cuebid neljandal kõrgusel)

B) mängida Leaping Michaelsit antud seisus rändomina või veel parem – eelduslikult tõkestavana (odavas kalli vastu) ja tugeva lehega alustada kontraga

C) mängida 3♥ Michaelsina nii, et see lubab neljast pada ja pikemat odavat, mitte 5-5 lehte ja 5-5 puhul pakkuda enne ära odav ja siis kallis (kui vastasel on pada ja sul ärtu, siis see lähenemine ei sobi hästi)

D) mängida lepingut tugevana, nõrga lehega pakkuda nagu ma pakkusin ja neljase pada ja pika odavaga võtta vastase neli kallist kontraga välja.

No igatahes on mis on, kui keegi viitsiks ajusid liigutada, et mis võiks olla parim võimalik lähenemine, oleks hea. Sellest jaotusest saime me igatahes baranka – mis neljakümne kahe laua võrdluses on päris kõva sõna.

12 comments:

  1. Palju õnne võidu puhul! Loodetavasti see toob sulle bridgeisu ilusti tagasi ja annab uut hoogu enne EM-i.
    Jälgisin Tallinnfesti BBOs, aga ülekandele on mul küll suuri etteheiteid. Miskipärast ei suudetud reeglina näidata eesotsas olevaid paare, näiteks viimased 10 jagu istusid ühes vugrafi lauas u 47% mehed. ja umbes 30-40 jagu näidati lätlast Lorenzit partneriga, kes olid küll suht eesotsas, aga kaua sa ikka samu mängijaid passid, eriti kuna tegu polnud mingite maailmakuulsustega. Lauri ja Leo, kes turniiri esimesest 10st jaost alates võimsalt juhtisid, sattusid vugrafisse 60st jaost neljas. Tore oli muidugi asja juures see, et sai näha vahepeal Maarjat ja Tanelit-Irenet (kes kõik ka täitsa korralikud tulemused said). Aga kas ei oleks võinud otsida laudasid, kus NS-liinis kah sellised mängijad oleks, keda oleks huvitav vaadata? Nt Eesti koondislasi. Lisaks ei olnud üldse kommentaatoreid lauas, mis tegi ka vaatamise igavamaks.

    ReplyDelete
  2. Vugrafimise tegi raskex (võimatux?) liikumisskeem mis ei arvestanud paaride hetkeposistsiooni.

    Pakkumise kohta ütlex seda et neljasena ei tohix see 4♠ nüüd küll pakutud olla... Siis ehk pigem tavalise v.v. kontraga alustada saab. Kas nüüd risti pikem kui pada või vastupidi ei olegi antud kohas ilmselt täpselt võimalik tuvastada (peale seda järgnevust mis laual oli), aga 4♠ lauale jätta tundub üsnagi mõistlik siiski.

    Rääkides altmineku võimatuses siis ma ei soovitax absoluutseid kategooriajaid kasutada;) Meie saime sellest jaost näitex pluspoolele 4♠X-1, kuigi laua taga anti võimalus ka -2x, ei osanud partner mulle paraku risti lööki ise kohe anda vaid tõmbas teisel tihil ärtu ässa jättes löögiandmise väljamängija usinatesse sõrmedesse;)

    Mastipikkuste kohta aga sarnane näide ühest veidi varasemast jaost sealtsamast festivalilt.
    Neljandalt käelt omasin käes risti duubel klibereid aga ruutu Kxx-d. Pakumine läx nii:
    1h-2nt-3s-p-4s-5c-p-?
    Olex partner 4NT öelnud siis jah ta minu valida asja jätax või siis on tal ruutu parem kui risti. Praegu aga valis selgelt risti. Mina paraku passida ei suutnud ja "kohendasin" lepingu endaarust paremasse masti. Kõrguste erinevust küll pole nagu Lauri jaos, aga mingisugune sarnasus siiski leidub.
    "Kohendamine" lõppes -4ta lepsiga, 5♣ olex aga väljas olnud. Partneril 7-5 oli nimelt...

    ReplyDelete
  3. Eilse Tartu klubi tulemused meenutavad selle Tallinfesti poolaja tulemusi.

    ReplyDelete
  4. Mis mina teha saan, kui vastased otsustavad malli võtta vaalalistelt, kes vahel kollektiivselt kaldale viskuvad...

    aga Mõtsu poolt toodud näite, kus mul oli käes ruutus Kxx ja ristis xx, pakkumine oli meie lauas suhteliselt sarnane (Leo pakkus alguses 2NT ja pärast omast käest 5 ristit). Aga erinevalt Mõtsust lahendasin ma olukorra võidukalt - puhtalt kogemuse pealt. Nimelt paar korda on mul sarnaseid asju ette tulnud (üks oli kindlasti 2006 EMil Rootsi vastu) ja elu on näidanud, et sarnaste jaotuste võtmekohaks on trumpkontrolli kadumine viiese trumbi puhul. Seega kui antud seis mulle Tallinna Festi paarikal ette tuli, "teadsin" ma juba, et minu asi on 5 ristit läbi passida. Laekuski +550.

    ReplyDelete
  5. Veel üks variant asju keerulisemax ajada on mängida 3♥-i kontekstist sõltuvalt. Ehk siis praegusel juhul passinud käest pidurit küsida, kusjuures vastased on ebasoodsas teinud tugevaid pakkumisi, tundub pisut nagu vastaste suhtes ebaaus. Jah muidugi on võimalik et 2♥ avati 7p-ga ja teine käsi bluhvib-plõksib 2NT-ga niisama ajaviitex, aga üldiselt on selline plõksimine ikkagi kallis odava vastu üsnagi ohtlik - vihjax nagu vastaste mittetundmisele ja respekteerimisele.

    Ehk siis et praeguses järgnevuses võix selles kohas Michealsit näidata 3♥-iga.

    ReplyDelete
  6. Igasuguseid kahemõttelisi pakkumisi (kallis + suvaline odav) tuleks võimalusel vältida. Ja hea oleks, kui kahemastileht saaks ühe pakkumisega ära näidata, siis ei pea kõrgel korrusel arvama hakkama.

    Leo 5♣ on minu arvates mõistlik pakkumine. Sest miks ei võiks olla sul 7-ne risti 4-se padamastiga (ok, õpik ütleb, et selliseid lehti tuleb vaadata 1-mastilehena, aga 4-5 padaklappi ju muud moodi ei leia -- ja kahemastilehte võiks ka ühe pakkumisega näidata saada). Aga no kõik sõltub muidugi kokkulepetest.

    Üks võimalik trahvikontraga süsteem Terrorist Moscito raamatust:

    Vastaste 2M tõkke vastu (nat või 5+4)

    X - 15+ ühtlane või samaväärne.
    2S - Nat, 5-ne
    2N - Tahab 3m pakkuda (6m ilma 4-se kallita) või tugev 3oM pakkumine
    3C/D - oM+m. (2H) peale enamasti 4-ne pada. (2S) peale 4 või 5 ärtut.
    3oM - Nat, 1-mastileht, mitte väga tugev.
    3M - Tugev väljavõtt, enamasti 4-ne teine kallis.
    3N - Gambling, ei luba head pidurit.
    4C/D - Hüppav Michaels, GF (3m tõttu).

    Mu meelest päris hea kallismasti klapi leidmisele orienteeritud süsteem (Moscito ju ongi akronüüm Major Oriented...)

    ReplyDelete
  7. arvan, et su 3c oli sõltumata süsteemist väga halb. ja miks ei võiks 3h olla kahetähenduslik nagu poolbloki peale? partneri 3 sanga peale ütled 4c ja ongi c&s...
    ulaf

    ReplyDelete
  8. Aga kui 3♥ on kahetähenduslik, siis mida pakkuda neljandast käest, kui läheb 2♥ - 3♥ - 4♥ ja sul on 3-3-5-2 ja 12 punkti. Võimalikud variandid: 1. partneril on ühtlane (küsis pidurit) ja vastased on trammi all. 2. Partneril on mustad ja vastased on trammi all. 3. Partneril on kõva leht ärtu renooga ja sul seisab slämm. 4. Partneril nii kõva leht ei ole, aga mõlemas liinis on ikka geim. 5. Partneril on pada-ruutu, vastasel on slämm, 5 odavat läheb taha.

    See kahetähenduslikkus pole ikka õige asi, sest vajab vähemalt teist pakkumist, et lehte kirjeldada. Kõrgel korrusel pakkumine on aga teadagi riskantne värk, seda enam, kui sama asja võiks saada ka madalamal kirjeldada.

    ReplyDelete
  9. A) meil ei ole 3H kahetähenduslik vaid ühetähenduslik - küsib pidurit

    B) ma olen varemgi sarnaseid pakkumisi teinud 5-5 mastidega ja seni pole ka kunagi probleeme ette tulnud, seega oli minu jaoks üsna šokeeriv, et Leo seekord toimuvat ära ei jaganud

    C) kui mul oleks mingi 6-4, siis ma võtaks pigem 4H kontraga üles, mitte ei läheks unilateraalselt tõkestama. Ja 7-4 on ühemastileht.

    ReplyDelete
  10. Ma Leo pakkumist väga hukka ei mõistaks. Tema väide, et "pigem on sul mastid teistpidi (s.t risti pikem)" on kindlasti õige. Nii pakkudes ON pigem pikem risti kui pada. Isegi kui 4ne pada on pigem erand, siis kui ta juhtub olema, on see telefoninumber. Ja kui pada on 5ne (mitte igaüks ei saa olla 100% kindel, et kui tema partner nii pakub, siis pada on 5+) ja risti pikem, siis võivad 4S-s tekkida trumbikontrolli probleemid. Ma ei väida, et Luksi 5C pakkumine oli õige, küll aga seda, et kuigi 3C koos järgneva 4S-ga oli nutikas pakkumine, kaasneb sellega risk, et partner kohendab 5C-sse siis kui see pole õige.

    ReplyDelete
  11. mhmh, aga mingi lahenduse peaks ikkagi välja mõtlema, kuidas selliseid seise vältida õnnestuks. Hendriku skeem kusjuures on päris huvitav, aga antud seisus ta kahjuks ei aitaks - 2NT pakkumist enam ei ole

    ReplyDelete
  12. Jah, see skeem oli mõeldud 2M avangu peale. Aga 2M-2NT peale võiks ju kah midagi sarnast töötada. Siin on lisavariant alguses passida (sest 2NT tõenäoliselt pole passitav) -- nii et tuleb leiutada :)

    Ilmselt peaks neljandast käest asi konstruktiivsem olema (no või tõkked teravamad), sest partner oli teiselt käelt passiivne.

    ReplyDelete