Wednesday, May 26, 2010

26. mai

Teine paariturniiri taktikaliselt huvitav nüanss tuli kohe teises voorus

Pärast Ranna-Ruutu järgnevust 1♦ - 2NT – 3NT sikutas vastane välja ♠3 avakäigu ja sina pead hakkama mängima järgmise kollektsiooniga:

♠ÄSx
♥KESx
♦Kxx
♣xxx


♠T9x
♥Äxx
♦ÄESx
♣STx


Kuna padatihi äraandmisel on oht, et vastane võtab ära ka neli ristit, siis otsustas mu partner mitte riskida ja kasseeris oma üheksa tegijat lihtsalt sisse, leping täpselt väljas. Matšis oleks selline lähenemine ainuõige, aga ma arvan, et maksipaarikal üritaksin ma natuke enamat välja pigistada. Kuna väljamängija leht on varjatud, ei ole vastasel sugugi lihtne ära tabada, et neil ongi tihid nii lihtlabaselt võtta - ja lõppeks võivad mõlemad padapildid ees olla. Seetõttu üritaksin ma ikkagi padas teist tihi saada.

Kuna pärast väikese kaardi mängimist lauast jääks sinna avalikult järgi ÄS kahvel, tähendab see, et vastane seda masti ilmselt uuesti ei käiks, vaid teeks loomuliku ristilülituse. Kuid kui mängida soldat, võib PPV õnge minna küll ja käia uue paja tagasi - kas siis paigutades sinu kätte kaks väikest pada või lihtsalt autopiloodi pealt (kuigi see oleks läbimõtlematu, sest kui partneril on käes pilt-kümme-üheksa, siis vaevalt ta sealt alt väikese kaardi käiks). Ja kui ta käibki risti tagasi, siis ei pruugi vastastele koita, et nüüd on cashout käes - nt. kui sa mängid ristile soldati ja taga on ÄEx, võib ta sulle paigutada KSx-i ja otsida partneri kätte uut ülekäiku.

Igatahes on kuidas on, ladvalepingus taha käia oleks iseenesest kah piinlik, seega mul partnerile plaani suhtes erilisi etteheiteid ei ole. Aga ma oleks üritanud enamat ja kurat seda teab, mis oleks edasi saanud.

Just for record: kui ma õigesti mäletan, siis avakäik oli tehtud 32 duublist ja teises käes oli viies KExxx

3 comments:

  1. Ma mäletan et keegi kunagi mängis sellises kohas lavinthali, ehk siis väixe ärtu käik võix risti väärtusi tähendada;)

    ReplyDelete
  2. Ei-ei, signaalitamisega pole mõtet teise tihini oodata. Siis võib olla juba lootusetult hilja. Väike pada esimesel tiirul näitaks risti väärtusi veelgi selgemalt.

    Suurt pada pole Ostil mõtet ka seetõttu kulutada, et ta ise seda masti niikuinii lahti lükata ei saa.

    Nii et enne kui autopiloodiga pada emand peale panna, tasuks ikka mõelda, mida järgmisena tihisse käia ning kui head vastust ei leia, tasub peetada. Eriti veel praegu, kui ühtlasi saad parterile oma üüratu ristijõu ära näidata.

    ReplyDelete
  3. Peetamine on ju tihi hinnaga?

    ReplyDelete