Tuesday, May 18, 2010

18. mai

Segapaarikale ma see aasta ei jõudnudki, küll aga käisin eile Tartu klubis mängimas. Patserdasime kaitses hoolega, aga mitte sellest ei taha ma (täna) rääkida. Kõige karmim jaotus eilses klubis oli selline (diagrammil on ainult Leo (N) ja minu (S) kaardid)

♠xx

♦ETxxxx
♣Äxxxx

♠x
♥Exx
♦Sx
♣KEST9xx

N_____E____S____W
2NT__3♠____4♦___5♣
5♦___DBL___6♣___6♠
p_____p____7♣____p
p____DBL___pass...

Kui Leo avas 2NT, siis aimasin ma oma risti masti vaadates, et selles jaos hakkavad sündima suured asjad. Mõtlesin igasuguste alternatiivide vahel, kõige mõistlikumad variandid tundusid 7♣ ja 6♣ (vaadaku vastane ise, kui kõrgele ta julgeb pakkuda), aga otsustasin alustada väikse süütu hämaga ja panin lauale 4♦.

Kui Leo 5♦ kontra sai, tundsin kiusatust see läbi passida (kui Leol on korralik kuuene ruutu, siis 1400ga pääsemine ei ole utoopia), aga leidsin, et kui vastane peaks ikkagi 6♠ pakkuma, siis tahan ma 7♣ga tõkkesse minna ja võib juhtuda, et Leo korrigeerib selle 7♦-sse. Seega pakkusin ausalt oma 6♣ ära ja kui 6♠ minuni jõudis, siis väikse värinaga ka 7♣ (ma küll reaalselt ei uskunud, et vastane 7♠ pakuks, aga mine neid tea).

Mäng huvitav ei olnud, kolm tihi läks ära, -500. Ega vastastel siin ka midagi parata ei olnud – kui nad pakuvad 7♥, siis see tuleks küll välja, kuid pigem on reaalne jõuda 7♠ lepingusse, mida Leo võiks Lightneri kontraga hinnata ja küllap ma siis ärtukäigu ikka välja sikutan. Õnneks töötas mu 4♦ pakkumine selles suhtes hästi, et lasi vastasel teha 5♣-ga cuebidi, mis tähendab, et ♣Ä tihivõtmispotentsiaal paljastus ja Leo ei kontreerinud juba kuut.

Märkelehte vaadates tuvastasin, et seitsmest kirjest kolm olid 7♣ kontraga kolmeta, kõik ülejäänud paarid mängisid kallismastilepingut (minu mälu järgi pada), üks väikest ja kolm suurt slämmi ning kõik olid saanud 13 tihi. Lightneri oli pannud neljast paarist ainult üks (seitsmele), kuid toogi ei saanud avakäigule pihta. Ülejäänud kolm mängisid lepingut ilma kontrata, mis mind väga üllatas – ise ma kontreeriks juba 6♠ ära, kui pakkumine just ei viita, et ♣Ä on seebiks minemas (nagu meie lauas juhtus), kuid 7♠ kontreerimine on kohustuslik!

2 comments:

  1. Veel üks huvitav idee segaduse tekitamisex olex tolle lehega olnud ntx ässaküsimine, võibolla isegi voidwoodiga. Konstruktiivsema poole pealt olex selles kohas abix ilmselt kahemasti blackwood:)

    ReplyDelete
  2. Meil käis pakkumine palju lihtsamalt (mina alustasin):
    2NT - 3S - 7C - 7S;
    dbl - pass... Ja aus ning armas põhi (õnneks polnud matšiga tegu - seal oleks see lausa ühishaud olnud)

    ReplyDelete