Wednesday, February 25, 2015

26. veebruar

Indrek küll plogis Uperkuudis sellest jaotusest, aga kuna meie lauas toimuv oli ka päris huvitav ja hoopis teise käe vaatepunktist, siis ei tunne ma erilisi süümekaid, et sellest ka teine postitus teha.

Nimelt istusin mina teisel käel (vastased tsoonis) lehega:

♠KES3
♥E765
♦83
♣KS8

Pakkumine:

2♦ (Multi)  -  DBL  -    Pass  -    2♥
2NT (18-20) – Pass….

Jumal ütles mulle, et käi pada, Maarja, et käi ärtut. Seekord otsustasin usaldada Maarjat ja panin lauale ♥5. Avanes järgmine pilt:

♠ÄT97
♥S
♦S95
♣T9654
                 ♠KES3
                 ♥E765
                 ♦83
                ♣KS8

Maarja võttis avakäigu ♥Ä-ga ja käis ♥4 tagasi, mille peale väljamängija natuke puhises ja mängis ♥K ning hakkas mängima kõrgeid ruutusid. Kolmandale viskas ka partner krohvi, mis tähendab, et mul oli ühest küljest väga ebamugav (nelja äraviset oma lehest teha küll ei taha), kuid teisest küljest suhteliselt hea ülevaade vastase lehest.
Eeldades, et 2NT on suhteliselt ühtlasepoolne, siis võin ma talle ilmselt paigutada 2-3-6-2 jaotuse. Pajas tal pilte ei ole, ruutus on üheksa punkti ja ärtus kolm. Seega on tal ♣ÄE – ja järelikult on kogu jagu selline:
                    ♠xxx
                    ♥Äxxxx
                    ♦xx
                    ♣xxx
♠ÄT97                        ♠xx
♥S                               ♥Kxx
♦S95                           ♦ÄKExxx
♣T9654                      ♣ÄE
                   ♠KES3
                   ♥E765
                   ♦83
                   ♣KS8

Ja kõige inetum on, et pärast avakäiku võib väljamängija kõik puuduvad punktid minu kätte paigutada – tal on 24pp ja Maarjalt tuli ♥Ä välja. Ühesõnaga me mõlemad mängime suhteliselt lahtise kaardiga.

Mida ma peaks neljale ruutule viskama? Vaata kuidas tahad, aga olukord on halb, sisse visatakse mind nii ehk naa. Välja arvatud, kui Maarjal on ♥T – siis päästab ♥E äravise mind halvast. Aga kui Maarjal ei ole ♥T, siis visatakse mind sisse ikkagi ja lisaks olen ühe üleliigse tihi vastasele andnud.

Maarja tagasikäiku analüüsides jõudsin ma tulemusele, et ♥T peaks tema käes olema. Ta käis tagasi väikese ärtu – aga kui tal olnuks ♥98, käinuks ta ilmselt ♥9 (ja ♥T9 puhul ♥T). Seega tundub, et ärtus oli Maarjal algselt ♥ÄT8xx. No ja kui ei olegi, siis see on kindel, et vastane mängib 2NT-d jaotuses, kus 3NT seisab, nii et ma ei pea üleliia muretsema.
Ühesõnaga viskasin ruutudele ära kaks pada, risti ja ♥E ning jätsin väikese ärtu ülekäiguks. 

Väljamängija nägi mu õnnetut nägu ja ponnistusi ning tegi oma parima mu sisse viskamiseks – ehk siis käis pada ja jättis mu pildile tihi. Mina käisin seepeale hoolega säilitatud väikese ärtu ja Maarja võttis oma ärtud ära.
Ainuke häda oli, et ta oli oma viienda ärtu ära visanud, seega sai väljamängija endiselt üheksa tihi. Kuigi seda viset on kerge kritiseerida, oli sellel suhteliselt loogiline põhjus: nimelt mu avakäik, mis oli ♥5. Maarja luges, et see on mul ülalt kolmas (partneri mastis käime kolmanda), mina eeldasin, et sellises kohas, kus ta poolsunnitult pakub, käin ma ikkagi pigem ülalt neljanda. Võib-olla peaks ta endiselt igaks juhuks ärtusid alles hoidma, kuna ka tema teab, et väljamängija mängib lahtise kaardiga, aga igatahes ta seda ei teinud, tööõnnetus. Ja taandudes algse probleemi juurde – tegelikult oli väljamängijal üheksa tihi alati võtta.


Õnne see meile ikkagi ei toonud: nimelt andis see Tartu klubis meile 11/24 (45,8%) ja kogu Eesti peale 38,4/112 (34,3%)!

Hakkasin siis vaatama ülejäänud klubide tulemusi ja leidsin, et klubiti mängitakse ikka väga erinevat bridži: allpool on tabel erinevates  klubides mängitud trumpide kohta. Loomulikult väiksemate klubide puhul on valim väike, aga sellegipoolest on hämmastav, et neljas klubis ei suutnud ükski paar NT-sse jõuda. Kirjete arv: Tallinn 14, Tartu 13, Rakvere 7, Jõgeva 5, Viljandi, Valga, Pärnu 4, Saaremaa 3.




No comments:

Post a Comment