Wednesday, February 11, 2015

12. veebruar

Veel üks jagu A-Liigast, kus kõigepealt tekkis segane seis pakkumises ja seejärel tuli jälle kaitses loobuda automaatsetest lahendustest ja „kinkida“ vastasele tihi.

Mul oli neljandal käel leht:

♠E52
♥-
♦K98642
♣KT62


Olev           Maarja         Strandberg        Lauri
Pass              1♥                 DBL                2♦ (NF)
Pass             Pass                 2♠                 Pass
Pass             DBL                3♠                 Pass…

Maarja kontra peale olin ma omadega natuke üllatunud, et mida see nüüd tähendama pidi: formaalsete kokkulepete järgi peaks see meil trahviks olema (mõlemad pakume, kolm masti naturaalselt pakutud), kuid bridžiloogika järgi see ei saa seda hästi olla – piiratud avang vastu NF pakkumist ja lisaks veel tugeva käe ning hea masti ees. Nii et loogiliselt peaks see pigem mingi Snap-Dragoni sugulane olema. Igatahes Strandbergi 3♠ vabastas mu vaevast, leidsin, et ilmselt ei ole enam minu asi ja passisin kerge südamega.

Avakäiguks tegin risti ja edasi algas mäng NII


Ja mida siis nüüd?

Igatahes oli mul taas üsna hea ülevaade toimuvast ja ma jõudsin tulemusele, et ♦K äravõtmine oleks viga – kui ma sellega tihile jään, on vastasel lauas kaks tegijat ja ma ei saa ärtut läbi käia. Seega deblokeerisin oma pajaemanda (kuna ma ei taha käigule jääda) ja jätkasin väikese ristiga. Väljamängija sai küll oma ristisoldatile ruutukaduja ära visata, kuid nüüd tuli tal meile loovutada kaks ärtutihi, üheta.

Veel huvitavam oleks olnud jagu siis, kui väljamängijal oleks olnud ruutusingel ja kolmene ärtu. Sellisel juhul peaks ka tema refleksidele vastu panema ja ♦K käigule (mida antud juhul muidugi ei tule) viskama ärtukaduja, jättes mind sisse ja saades niimoodi lauasiseku kaheks täiendavaks äraviskeks.

Ja tundub, et 2♠ kontraga passimine oleks samuti võinud hästi lõppeda – kui ma teen ruutukäigu, siis kipub väljamängija kuus tihi ära andma: kolm ruuturingi hävitavad laua ähvarduse ja mul tekib ohutu väljaviskekaart ning ta annab ära trumpemanda, kaks ruutut, kaks ärtut ja ühe risti. 

KOGU JAOTUS




2 comments:

  1. Tõepoolest meil alustasidki vastased 3 ruutuga ning ma ei suutnud saada üle 7 tihi. Kahjuks oli lepinguks 3SX. Vähemalt ei pakkunud ma 4S nagu mitmed tegid.

    ReplyDelete
  2. Meie toas oli ka huvitav pakkumine. Mina olin Nordis, ja tahtsin ka avada 1♥, aga esimeselt käelt avati 2♥ ette. Passisin, vastased jätkasid 2♠ (F1) - 2NT. Seis oli ebaselge, aga tundus, et vastasel on ebaklapp, ja võib olla tramm. Huvitav, mida tähendab selles seisus kontra? Kas ärtumastiga trahvihuvi või odavatega väljavõtt? Igaks juhuks andsin kontra ära. Vastane ütles 3♠, ja partner 4♦. See jäigi mänguks ning tuli täpne leping.

    ReplyDelete