Tuesday, February 10, 2015

11. veebruar

Algajate õpetamise juures on alati ebamugav see, et kui sa räägid mingeid üldlevinud tõdesid, siis tuleb sinna juurde lisada sõna „tavaliselt“. Sest mõnikord on „õige“ teha hoopis midagi sellist, mille peale normaalne autopiloot ei tule. A-Liiga viimases voorus tuli ette selline jaotus (mina Südis, meie odavas, vastane kallis):

Nord           Ost            Süd       West
Pass             2♣           kontra      2♥
Pass             2♠            Pass        3♣             
Pass....


♠4
♥KES652
♦T95
♣743

                         ♠EST7
                         ♥T9873
                         ♦ÄK
                         ♣ÄE

Alustasin kahe ruutuga, millelt sain Maarjalt julgustava signaali – aga paraku polnud mul kuskilt kolmandat ruutut võtta. Ja vaade lauale ning pakkumisele ütles, et ülekäiguga on ka raskusi. Õnneks oli mul sel hetkel mäng sisuliselt lahtise kaardiga:

A) Maarjal on neljane pada ja ärtulühidus – aga ta ei kontreerinud 2♥ pakkumist, järelikult on tal jõudu väga vähe – eriti arvestades, et ta ka 3♣ peale ei balansseerinud.
B) Maarjal on ♦E – ja kui tal oleks kuuene ES, siis ilmselt ta balansseeriks kolme risti peale. Seega on väljamängijal 4-1-3-5 jaotus.

Seega ma olin suhteliselt kindel, et padaäss on väljamängijal ja pigem ka pajakuningas. Ning visualiseerisin, mis juhtub, kui ma käin ohutult ärtut: väljamängija võtab selle, trumpab paja lauda ja käib kõrge ärtu – Maarja küll lööb selle kinni, aga väljamängija võib selle üle lüüa ja veel pada lüüa ning manöövrit korrata. Ning lõpuks, kui tal enam midagi muud üle ei jää, siis viskab hoopis pajakuningale ruutu minema ja lööb ruutu lauda – ning ma võin küll oma emandaga ette lüüa, kuid õnnelikuks see mind ei tee.

Seega siis leidsin, et minu parim šanss on teha midagi nii ebaintuitiivset kui tõmmata trumpäss ja jätkata trumpemandaga. Mõeldud-tehtud. Edasine toimuski umbes nii, nagu ma ette kujutasin: väljamängija deblokeeris ärtuässa, võttis pajaässa ja lõi paja lauda ning käis ♥K, visates sellele käest ruutut – veel enne, kui Maarja oma trumbi välja sikutas – ning kuna me saime ka ühe pajatihi, läks leping üheta.

Kogu jagu oli järgnev:
                       ♠8652
                       ♥4
                       ♦ES732
                       ♣965
♠4                                         ♠ÄK93
♥KES652                             ♥Ä
♦T95                                     ♦864
♣743                                     ♣KST82

                         ♠EST7
                         ♥T9873
                         ♦ÄK
                         ♣ÄE


Ühesõnaga – kui väljamängija on hoolikam ja selle ärtu ikkagi üle lööb, siis võidab ta lepingu, kuna mina jään sisse ja pean ta lõpuks ikkagi ärtude manu laskma, mis annab talle ruutus äraviske. Vea tegin ka mina – tol hetkel, kui väljamängija tõmbas ♠Ä, pean ma sinna honööri deblokeerima. Ja löögi alla teise honööri. Antud hetkel ei ole vahet – kuna ♠9 on väljamängijal, kuid kui see oleks Maarja käes, oleks see ainuke võimalus end sisseviskest päästa (kui väljamängija jätkab kõrge pajaga, siis sinna alla läheb kolmas honöör).

No comments:

Post a Comment