Wednesday, September 21, 2011

21. september

Kui palju on sul keskmiselt punkte käes, kui vastane avab, partner pakub kallis tsoonis odava vastu 2-üle-ühe ning teinegi vastane pakub (tõsi küll, mittesundivalt). Ma kahtlustan et vastus võiks olla ca 9 (avajal 12/partneril 13/vastajal 6). Esmaspäeval juhtus aga nii, et neljandal käel oli neid 18! Ja toimus see nõndamoodi (tegelikult ma ♠S asukohta ei tea, seega võis seal neid olla isegi 19).


♠xxxx
♥xxxxx
♦xxx
♣x

♠xx
♥x
♦xxxx
♣KESxxx
EW tsoonis
♠Kxxxx
♥KES
♦KEx
♣Äx

♠ÄE
♥ÄTxx
♦ÄSx
♣Txxx


S_____W_____N_____E
1♦____2♣_____2♥____2♠
4♥___pass____pass__kontra
pass…

Mina istusin siin jaos Südis ja avasin 1♦-ga, kuna odavas tsoonis on meil 1NT nõrk. West sattus vaimustusse oma tummisest ristimastist ja normaalse (kuigi antud tsoonsuses võib-olla natuke optimistliku) 3♣ asemel otsustas, et 2♣ on hea pakkumine küll (jumal tänatud, kui ta pakuks 3♣ järgneks partnerilt tõenäoliselt 3NT ja selle vastu küll kaitsepoegagi ei ole). Nüüd otsustas ka Leo vett segada (kuigi mu lehe põhivariant on 14-16 NT, on vastase geimi šansid ka selle vastu suht suured) ja pakkuda oma ärtut (väljavõtukontra jaoks jäi nahaalsusest natsa puudu) ja Westil ei olnud 3NT-sse hüppamisega enam kuhugi kiiret, 2♠ peaks selles kohas vähemalt üheks ringiks forsseeriv olema (kuigi klubiõhtu jooksul õnnestus näha ka sundiva pakkumise passimist – loomulikult õnnestunult, isegi too leping läks taha ja miskit muud ka ei seisa). Ja nüüd oli minu kord imestada, et mida ma peaksin ette võtma. Pakkumise valguses on mu leht juba paras elukas: ♠ÄE pakkuja taga (= enamasti 0 kadujat), trumbis neljane tugi kahe honööriga, teise vastase mastis neli kilakat (st. jõudu raisku ei lähe, kuigi võib tekkida trumpamisohtusid kui Leol lühidust pole). Leidsin, et 3♥ oleks antud positsioonist allapakkumine, kuna geimil on head šansid väljatulekuks ka Leo selliste lehtede korral, millega ta selle pakkumise passiks (ja passiks ta, ma arvan, et üle 90% oma kätest), lisaks veel kiirpilk paremale-vasakule ja pakkusin lepingu, mida lootsin ära võita. Ma ei tea, mida Ost kõigest sellest arvata võis, aga kontra ta igatahes pani ja alustas ♣Ä-♣. Kui Leo oli neljandaks tihiks risti kinni löönud, edukalt pada lõiganud ja trumpässaga trumppildi kukutanud, oli mul juba päris hea enesetunne, aga kuna ta nägu sellest eriti rõõmsamaks ei muutnud, hakkasin minagi siis vaikselt tõde aimama. Lõpuks läkski leping üheta (Leo loobus šansist võita kui ärtu jaguneb 2-2 ja ruutupildid on mõlemad ees, antud hetkel oleks ta muidugi kaheta käinud), 100 vastastele ja 3 IMPi niisamuti – neil küll 3NT seisab, aga saali avang minu käest on tugev 1NT, mis tõkestab päris hoolega (kui West sinna 3♣ peale ei paku). Sai pisut müratud…

3 comments:

  1. Meil toimus ka selles jaos nii mõndagi põnevat. Avasin 1NT (14-16), W passis, Indrekult 2C (kas vähemalt kutsuv või nõrk mõlema kalliga, põhimõtteliselt on võimalik ka nõrk kolmemastileht risti lühidusega, plaaniga partneri 2D/H/S sisse passida). Ostilt kontra, minult 2H (mis muuhulgas eitab risti pidajat). Westilt pass, Indrekult pass, Ostilt 2S, kaks passi ja Indrekult veel LAW-d järgiv, aga kergelt ohumaiguline 3H. Kaks passi ja Westilt 3S.
    Veel kaks passi ja mina nüüd viimasel käel. Vaatasin, et mul nagu oleks vähemalt 4 kaitsetihi ja Indrekul peaks olema vähemalt 4. pada (tõesti erandjuhul võib tal küll olla ka miski 3-4-5-1 jaotus). Otsustasin kontreerida. Indrek pidi üle elama mõned väga ärevad hetked, aga kõik lõppes õnnelikult, leping läks kallis tsoonis kaheta ja teenisime 11 IMPi.

    ReplyDelete
  2. Indrek ei saa miskipärast kommenteerida, aga palus edasi öelda: "Ainuke kes imo normaalselt pakkus seal oli Lauri ;) (Luksi pakkumine muidugi taktikaline, aga LHOlt selge ülepakkumine, mida RHO kompenseeris alapakkumisega)"

    ReplyDelete
  3. ei tea, RHO'le otseselt nagu midagi süüks panna oleks liiast - tegi sundiva pakkumise ja kontreeris vastaseid, mis ta ikka tegema pidanuks?

    ReplyDelete