Monday, November 8, 2010

8. november

Vahel tekib olukord, kus juba enne pakkumise lõppu on võimalik mänguplaan koostada. Leoga releesüsteemi mängides juhtub seda küll mõnevõrra sagedamini kui muidu, aga laupäeval BBOtades tuli mul selline seis ette ka "niisama". Nimelt oli mul neljandas käes (kõik tsoonis) käes tagasihoidlik kombinatsioon

♠ ÄST6
♥ Ä
♦ ÄKE43
♣ E64

Kuna vastane pakkumisse ei sekkunud (mis hilisemaid sündmusi arvestades oli mõneti veider) õnnestus mul välja selgitada, et partneril on 7-9pp, tõenäoliselt 4-3-3-3 jagu ja risti kontroll. Leidsin et võiks ju naljaviluks võtmekaarte küsida ja mu üllatuseks tuli vastuseks 5♠ - 2 viiest ja trumpemand. See pani mu unikaalsesse olukorda, kuna ma võisin edasi pakkuda "lahtise kaardiga" - partneril ei saa olla ühtegi muud pilti!

Kõigepealt teostasin tihide loetelu ja tulemused olid üsna meeldivad: kui eeldada et ruutu kotti tuleb, siis on meil saada viis tihi ruutus, ärtu ja risti ässad, kaks ärtulööki minu kätte ja neli trumpi - kokku 13. Enne suure slämmi pakkumist võtsin siiski  nõuks natuke edasi mõelda, et kuidas mäng käib ja need tulemused mulle enam niiväga ei meeldinud.
Oletagem, et avakäiguks tuleb ärtu, siis näeb mäng välja nii, et kõigepealt tuleb partneri kätte trumbiga üle minna, lüüa ära ärtu, seejärel uuesti trumbiga partneri kätte üle, lüüa ära teine ärtu, siis risti ässaga taas üle ja tõmmata trumbid. Kogu seda kabetamist läbi viies aga minu käe trumbid ühtegi jõutihi ei võta - kaks lähevad löögi alla ja kaks sisekuteks partneri kätte - ja see omakorda tähendab, et partneril peaks lepingu võitmiseks olema trumbis KE9x (või KE8x ja duubelüheksa kukub või KE7x ja duublist kukuvad nii üheksa kui kaheksa).
Veel hullem on aga asi siis, kui peaks tulema risti avakäik ja kuningas on mu VPV-l (padaleping oli keeratud partneri kätte) - see ajab ristisiseku kohe maha ja kaht ärtulööki võime me jäädagi ootama nagu Kristuse teist tulemist, ehk siis viimsepäevani. Ja lisaks on muidugi olemas hädaoht, et mõni mast võib kehvasti vastu istuda.
Seega kõike eelnevat arvesse võttes tundus, et 6 pada on paras leping küll.

Avakäiguks tuligi ristisoldat ja kui ma oma lehe "lauda panin", tuvastasin veel ühe faktori, mida ma oma kalkulatsioonides ette ei näinud (mul on BBO sätitud nii, et lauas olles kiibitsen partneri kätt, vastaste omi ei vaata) - nimelt ei olnud me partneriga päris 100% ühel lainel ja tema leht sisaldas ruutuduublit, mis muutis viie ruututihi võtmise natuke keerulisemaks ettevõtmiseks. Kogu meie poole ressursid nägid välja järgmised:

♠ ÄST6
♥ Ä
♦ ÄKE43
♣ E64

♠ KE72
♥ T742
♦ T9
♣ Ä53

Avakäiguks tuli siis ♣S, lauast sellele väike. See tundub natuke parema plaanina kui emanda panek, võimalik et avakäik on pikast soldatist ja kuningas tuleb singlist maha või hiljem on võimalik duubelkuningas alla kukutada, samas avakäik KS-st nõuab kõvemaid närve. Teine vastane trumpas selle kinni (!) ja käis ärtut. Oleks löök tulnud kolmesesse trumpi, piisaks lepingu võitmiseks nüüd ruutu 4-2 istumisest või võib-olla tekib mingi imelik sund, kuid trumbitõmbed paljastasid, et pada oli algselt jagunud 4-1 ainuke hea uudis oli see, et trumpide maha tõmbamiseks tuli seda teha ainult kolm ringi. Et 12 tihi kokku saada, tuli ruutu kadujata mängida. Oleks väljamängijal suvaline muu duubel, oleks elu väga lihtne - sulge silmad ja mängi tipust, aga nüüd on seda masti võimalik ka lõigata.

Lauas olles ma mõtlesin variantidele tõmbe ja lõike vahel ja leidsin kaks argumenti, millest lähtuda

1. Tõmme võidab siis ja ainult siis, kui ruutu jaguneb 3-3, samas kui lõige võidab, kui ruutu ei jagune kehvemini kui 4-2 ja soldat on lõikes (protsendid siis 36 vs 42)

2. Kui Westil oleks kolmene ruutu, oleks tal 4-6-3-0 jaotus ja kui ta sellega ei tahtnudki 2♥ avada (neljane teine kallis kõrval ja renoo ning võib-olla masti kvaliteet ei vasta kalli tsooni tõkke nõuetele), siis oleks võinud ta ometi 1♣ peale oma ärtut pakkuda (kuigi samas teine oli suutnud kogu pakkumise vait olla ♣KST9872-ga), seega tundus pigem parem šanss mängida 4-5-4-0 jaotusele.

Ühesõnaga leidsin, et mina oleksin teinud ruutulõikuse - partner aga valis tõmbe kasuks. Kogu jagu oli selline.
Bridžijaotus on nagu šokolaadikarp, kunagi ei tea ette, mis seal sees on...

1 comment:

  1. Täpsustuseks niipalju, et me olime tegelikult pakkumises täiesti ühel lainel. Minu lehe lahknevus sellest, mida pakkumine pidanuks näitama, on järgmine - kui pidin partnerile ütlema, kas mul neljast kallismasti on (releevastusena), on meil kokkulepe selline, et mõlema neljase puhul ärtu enne ära näidata (järgnevalt on võimalus ka neljane pada ära öelda). Mina aga vaatasin relee peale, et ahaa, ilus neljane pada, ütlesin selle ära ja pärast järgmist releed tuvastasin, et ärtu on ka neljane - see oli lihtsalt nii kehv, et olin selle täiesti maha maganud... Nii tuligi partnerile jätta mulje, et mu jagu on 4333, sest neljast ärtut enam näidata ei saanud.

    ReplyDelete