Wednesday, November 14, 2018

14. november 2018: mõnikord pakub süsteem ennast ise, sina pead vaid r(el)ee peal püsima


Mõni jagu õnnestus segatiimidel ka hästi mängida. Või siis pakkuda. Antud juhul oli muidugi väga suureks abiks kasutatav pakkumissüsteem.

Maarja passis avanguks (kõik kallis) ja minu käes oli selline kombinatsioon:
♠Ä5
♥Ä972
♦ÄK952
♣Ä3

Avasin siis oma kohustusliku 1♣, partnerilt 1♠ (ühtlane) ja kuna mul siiski lehes neljane kallismast oli, tegin 1NT relee, mis tõi vastuseks 2♣ (passimata käest oleks 12+, passinud käest passi max, seega, arvestades mu ässade hulka, suht kindlasti 10 punkti - 11 punktised käed me peaaegu alati juba avame).
Jätkasin siis 2♦-ga, et selgitada välja võimalik ärtuklapp, kuid partneri naturaalse 2♠ peale läks ka see mõte lörri. Nüüd olin pakkumas 3NT, kuid taktikalistel kaalutlustel otsustasin hoopis teha uue relee 2NT-ga. Idee oli siis, et kui ma viin oma releed lõpuni, saan ma teada partneri kogu jaotuse ja see maskeerib natuke minu kätt: kui ma paja vastuse peale 3NT keevitan, siis võib kahtlustada, et mul on neljane ärtu ja ma otsisin seda klappi (kuigi see pole 100% kindel), kuid kui ma teen järgmise relee, siis kurat seda teab, mida ma partnerist tahtsin – sobivat neljast odavat või kolmest ärtut või mida iganes.
2NT tõi mulle 3♥ vastuse – 4-2-4-3 jagu – ja siis ma  hakkasin mõtlema hoopis huvitavamatel teemadel. Nimelt, et see on ruutumängu jaoks nii ideaalne jaotus kui vähegi võimalik: mu ärtukadujad saab ära trumbata ning minu käes on kõik viis keycardi. Kui vastaste trump on 2-2 ning partneril on kolm kuningat, siis seisab seitse. Arusaadavalt ma nii ahneks ei läinud – kuningate arvu kusjuures saaksin vaevata välja uurida, aga kui ma olin kogu jao selle hetkeni pakkunud ideega geim panna, siis väiksesse slämmi minek tundus juba piisav raha olevat – ja pakkusin 6♦ (ilmselt oleks võinud ikkagi kuningaid küsida, kui partneril on vaid üks kuningas, siis ma pigem ei taha kuues olla…). Panin hiljem jaotuse generaatorisse ja tellisin vastu 200 10-punktist lehte sobiva jaotusega, see andis tulemuse, et lahtise kaardiga seisab slämm 81% juhtudest. Loomulikult see eeldab kohati mingite asjade mõistatamisi, aga samas osa tahaminevaist lepingutest on ilmselt seotud õigesse musta masti avakäigu tegemisega, seega isegi kui midagi maha võtame, on slämm hea.

Partner lauastas mulle:
♠KS87
♥K3
♦S864
♣E72

ja kui vastaste ruutu jagunes 2-2, ei olnud sõltumata ristiemanda läbilõikamisest avakäigul lepinguga mingeid muresid. Kuna pajaemand kukkus kolmesest, tuli isegi ületihi. Ülejäänud kolm paari jäid meie kaartidega pidama 3NT-s
           

No comments:

Post a Comment