Saturday, December 28, 2019

28. detsember: teravaid elamusi null-lehega


Kuigi ma olin järgmises jaos täiesti statisti osas, pakkus see mulle vähemalt pakkumises väga teravaid elamusi:

Istusin neljandal käel, kallis odava vastu tõeliselt mõttetu lehega:
♠32
♥65432
♦982
♣632

Ja pakkumine algas minu jaoks täiesti ebameeldivas toonis: vasakpoolne vastane avas 1♦ (rand), partner pani 3NT ja parempoolne vastane kontreeris seda.

Pärast hakkasin mõtlema, et äkki ma peaksin ikkagi 4♣ PVP panema (sest pigem partneril omast käest neid üheksat tihi ei ole, ta ilmselt alustaks mingist muust pakkumisest – ja mu leht on kasutu igatepidi), aga igatahes ma ei teinud seda, ja ilmselt ei saa keegi mulle sedagi ette heita, sest ilmselgelt on minu roll siin jaotuses olla „reisija“ ja vaadata, kus tramm peatub.

Pärast kaht passi Tiit kügeles veidike, kaaludes põgenemist ja siis ma sain ilmselt päeva üllatuse osaliseks: partner põgenes 4♥sse! Mu leht on endiselt täpselt sama mõttetu, aga asja positiivne külg on see, et mul on viis ärtut, mis tähendab et šansid tala alla jääda kahanesid hüppeliselt.

Edasi kulgeski kõik meie jaoks parimas võtmes: pärast kaht passi pakkus avaja 5♣ ja jäi seda mängima. Kogu jagu oli järgnev:

                        ♠E874
                        ♥T
                        ♦ÄE73
                        ♣KS94
♠S96                                        ♠32
♥ÄKES987                              ♥65432
♦K5                                         ♦982
♣E                                           ♣632
                        ♠ÄKT5
                        ♥-
                        ♦ST64
                        ♣ÄT875

Nagu näha, istub väljamängija jaoks kõik hästi ja 13 tihi võtmine ei ole probleem, seega saime siit -440. 4♥ kontraga olnuks 500, aga mis kõige magusam: kui vastane mängiks 4♠, siis istuks endiselt tema jaoks kõik hästi ja tulemus olnuks 510!

Tagantjärgi targana võib siit jaotusest välja tuua täitsa mitu huvitavat pointi:
A) Nordi käest ilmselt võiks ikkagi 4♥ ära kruvida, maksipaarikas ja vastane on kallis odava vastu
B) Nordi käest olnuks võitev otsus 3NT passida...
C) Süd võinuks 5♣ asemel 4♠ pakkuda, mis siis, et risti on ta pikim mast. Küll partner edasi läheb, kui pada tore ei ole.
D) Selliste gämblivate 3NT pakkumiste puhul võiks järgmine käsi proovida bluffkontrat, kui ta pole indel, et sealt midagi head tuleb. Eriti hästi töötaks see ilmselt ekraaniga mängus, ma kahtlustan, et ilma ekraanita mängus võib „vanade mängumeeste“ kehakeel anda liiga häid vihjeid selle kohta, kui mugavalt nad ennast tunnevad...

No comments:

Post a Comment