Monday, December 23, 2019

24. detsember: kui selguvad uued "asjaolud", ole valmis muidu head plaani korrigeerima


Jagu on mõnevõrra vana, Tartu võistkondlike meistrikate 13. voorust, aga detailid on endiselt meeles ning lugu ise õpetlik, sestap saab see siia üles jäädvustatud.

Avab Ost, mina istusin Westis, meie odavas, vastane kallis tsoonis:

                        ♠Äxx
                        ♥Äxx
                        ♦ST9x
                        ♣Sxx
♠T987                                     ♠-
♥Sxx                                       ♥T9xxx
♦ÄExx                                    ♦xx
♣Kx                                        ♣Äxxxxx

                        ♠KESxxx
                        ♥KE
                        ♦Kxx
                        ♣Ex

Ost                  Süd                 West               Nord
2♦                    DBL                3♥                   3NT
pass                 4♠                   pass...

Leo 2♦ oli 5+ kallis ja 4+ odav, alla avangu (sellises tsoonis pigem „korralikult alla avangu“) ja minu 3♥ oli mõõdukalt agressiivne „passi-või-paranda“.

Nagu näha, siis ♣K avakäik võtaks lepingu taha, ükskõik kas siis kolme ristiringiga (saan trumbiedutuse) või ruutu läbikäiguga. Pean tunnistama, et mõtlesin sellele, aga „ei julgenud“, ning käisin ärtu soldati, mis andis väljamängijale šansi.

Ta lasi avakäigu käe emandani läbi (vaevumata sellega oma kätt varjama, kuigi hetkel pole see info, et tal on KE, kuidagi oluline) ja jätkas trumpkuningaga: „loomulik“ mänguplaan on võtta kaks trumpi, deblokeerida ärtupilt, minna trumpässaga lauda ja visata ärtuässale risti, ning seejärel lõigata ruutut, saades heal päeval 11, aga keskmisel päeval 10 tihi.
Trumbi 4-0 istumine tekitas aga sellesse plaani liivatera: antud plaani järgi mängides võtsin ma ♦E, kasseerisin sisse ka ♦Ä, ning käisin väikese risti Leo ässale. Leo intelligentse inimesena sai aru, et olnuks mul ristisingel, käinuks ma selle avakäigul (no ja lisaks kogu väljamängija mänguviis viitas, et asjad on täpselt nii nagu nad on), ning kuna ta oli ettenägelikult ühe ärtu säilitanud, siis pani ta selle lauale – ning trumbiedutus oligi sündinud, üheta. Teises toas mängiti 3NT, mille realiseerimisega probleeme ei olnud, ristis on täpselt nii palju, et piduri mätsib kokku ja 9 tihi on juba kallismastides „tipust“.

Väljamängija siis natuke aega kurtis oma kurba saatust, et trump istus kehvasti ja isegi ♦E ei lõikunud – ja mul ei olnud südant talle seletada, et tegelikult sai seda jagu palju paremini mängida. Aga ma pidasin selle meeles.

Nimelt pidanuks ta arvestama, et kolm ärtutihi on pakkumise järel põhimõtteliselt garanteeritud: isegi hoolimata sellest, et ma käisin ♥S avakäigu (Luksi esimene äravise oli ♥10), ei ole mingit reaalset varianti, et ma oleks 3♥ pakkumise teinud ainult duubliga. Ja isegi ilma minu pakkumiseta väljamängija teab, et kui mul kolme ärtut pole, siis on trumbiedutus õhus. Seega lahendus on lihtne: ärtu tuleb deblokeerida ja lauda minna trumpässaga TEISEL trumbiringil, mitte kolmandal. Seejärel ärtuäss ning nüüd on olemas trumbisisek kätte, et minu trumbid maha võtta. Ning kui see kõik on tehtud, võib ruutut käia kuninga poolt, mis on küll ebaintuitiivne, kuid kahe ruututihi kaotamist, et võita leping, võib endale lubada.




No comments:

Post a Comment