Sunday, November 22, 2015

22. november

Umbes kuu aega tagasi mängisin jao, kus oli palju "olekseid" - ja oma häbiks pean tunnistama, et ega ma seda hästi ei mänginud. Tuli see ette Jõgeva klubis IMP-paarikal, olin Südis ja kohe esimeses jaos jäin kallis odava vastu kontreeritud 2♥ lepingusse.

Ost      Lauri   West   Nord
1♣       1♥       1NT     2♥
DBL    pass…

1♣ oli tugev ja kontra mingi väljavõtu sarnane asi.

Avakäiguks tuli ♠2 (3.-5.) ja vastu vaatas järgmine seis:

♠E864
♥Ä832
♦84
♣652

♠T3
♥KS974
♦S7
♣ÄST9

Avakäik võeti kuningaga ja käidi tagasi ♣8, millele ma mängisin väikse honööri ja tagant võeti emand. Jätkati ♠S-ga, mille katsin emandaga ning Ost käis pärast tihi saamist uue risti.

Otsustasin, et usaldan vastaste valitud mänguviisi ja mängisin ässa ning trumpkuninga tõmme tõi hea uudise selle näol, et Ostilt pudenes ♥10. Seega ilmselt peitus Westi varudes ♥Exx ja ma nägin oma kergenduseks, et mul pole trumbikadujat – ning suurest rõõmust korraldasin sellise patserduse, et panin järgmiseks lauale trumpsoldati, millega mängisin mulle juba välja lastud lepingu taha.

Milles siis point oli: mul on minemas 2 tihi ristis, 2 tihi padas ja 2 tihi ruutus, kuid kui mul õnnestub padas tihi juurde saada (milleks tuleb ära arvata, kas West alustas ♠S92 või ♠S72ga), on mul võimalik ühest ruutukadujast vabaneda. Probleem on aga side lauaga: ma pean veel ristitihi välja pakkuma ning seda ma pean tegema hetkel, kui mul mõlemas käes trumpe on.

Nüüd juhtus nii, et kui West mängis ♥S peale väikese ärtu, siis lõikus küll õnnestus, kuid patsient suri – läksin ♥Ä-ga lauda, käisin ♠8, mis kaeti üheksaga ja löögile kukkus Westilt ♠7 – kuid nüüd ei olnud mul enam sisekut ♠6 juurde ja kulgesinvaikselt üheta. See ei olnud küll katastroof (3NT oli mitmel korral välja lastud), kuid magus teenimisvõimalus jäi kasutamata.


Mida ma oleksin pidanud tegema: ♥S asemel jätkama väikse ärtuga laua kaheksa alla ja sealt omakorda ♠8-ga, kuni ♥Ä veel püsti oli. Siis saan ma ♠7 alla trumbata, ♥Äga lauda minna, pajale ruutu minema visata ja risti välja pakkuda.

Lisanüansina tuleks mängu see, kui West paneks väiksele ärtule ♥E vahele – siis tuleb mul pada trumbata ♥S või ♥9-ga, et säiliks side trumbis. Ilmselt kui ma nii kaugele oleks mõelnud, küllap ma ka selle suudaksin välja mõelda.

Mis aga teinuks  jaotuse eriti ilusaks, on see, kui ära vahetada ♥7 ja ♥8 – siis oleks see liigutus (teiselt käelt emanda panek)ainus, mis lepingu ära tapab! 

No comments:

Post a Comment