Sunday, August 19, 2012

19. august


Nüüd siis üks mu suuremaid ja imelikumaid patserdusi – toimus see üheksandas voorus matšis Austria vastu. Vastane oli tsoonis, meie mitte, mina istun kolmandal käel lehega:

♠94
♥42
♦ÄT9873
♣862

ja pakkumine käis nii:

Leo____Wernle___Lauri____Schifko
1NT____DBL____3♦______DBL
pass____3♥_____pass______4♥
pass…

Leo 1NT oli 10-13 ühtlast ja minu 3♦ tõkkeks.

Avakäiguks tegin ♠9 ja avanes järgmine pilt:

♠E85
♥8753
♦S4
♣ÄK95
_________♠94
_________♥42
_________♦ÄT9873
_________♣862


Väljamängija võttis lauast emandaga tihi ja käis ♥8, millele Leo hüppas kuningaga ette ja jätkas väikse ruutuga (♦5) – väljamängijalt kuus ja minult äss, millega oligi leping välja lastud!

Nimelt oli Leol selline leht:

♠T732
♥ÄK9
♦52
♣ES43

Lepingu taha võtmiseks pidanuks ma esimese ruutu läbi laskma, seejärel saab Leo trumpässaga tihile (väljamängijal kuhugi viskeid ei ole) ja käib uue ruutu, mispeale jätkan ma kolmandaga ja ta saab oma ♥9ga lauast üle kõpsata.

Miks ma sellise pudrutuse tegin, oli see, et ma fikseerisin ära väikse ruutu käigu ja vaatasin, et ju vist kolmanda käis, seega meil kas on kaks tihi või ei. Samas, kui lauale ilmus ♦6, siis pidanuks plaanid ruttu üle vaatama. Nüüd on üleval veel kaks kõrgemat ruutut, need on ♦K ja ♦E – ja kui need oleks mõlemad Leo käes, käinuks ta ju ühe neist välja! Seega jääbki talle ainsaks kombiks ♦52 – kui ta just ei otsustanud ruutusingliga avada, mis arvestades kõike on suhteliselt väheusutav.

Väljamängija tegi muidugi sellise vea, et ta oleks pidanud mängima ♦K, mitte väikse ruutu. Siis ei ole mul võimalik kindlalt teada, mis on Leo ruutukombinatsiooniks ja ma võin sama hästi sinna ka ässa peale panna (äkki Leol on E65 ja väljamängija arvas valesti). Aga igatahes ei vähenda see minu patserdust. Jagu jäi õnneks viiki, ka teises toas oli 4♥ mingitel asjaoludel (♦Ä avakäik vist) välja tulnud. Ja huvitav on see, et kuigi seda jagu oli tegelikult suhteliselt lihtne kaitsta, suutis meie alagrupis lepingu taha võtta ainult Taivan (Hongkongi vastu) – kõik ülejäänud oli selle täis lasknud!

1 comment:

  1. BBO uudisteseinal on Fantoni seletus selle jao õigesti mängimise kohta. Point on siis tegelikult selles kas ärtu tihi võetaxe kuningaga või ässaga. Ässaga võtmine peaks signaalima singlit. Põhineb see loogika muidugi eeldusel et ruutu ässa asukoht on teada...

    ReplyDelete