Friday, December 31, 2021

31. detsember - infot jagub - seda tuleb lihtsalt osata ära kasutada!

Kuigi ma olen sel aastal äärmiselt vähe ploginud, sest elu segab, otsustasin aasta viimasel päeval ikkagi veel ühe jaotuse kirja panna. Kunagi tulevikus oleks seda hea heldimuspisaratega vaadata, et mõne jao olen oma elus ka väga hästi mänginud ja kuidas ma seda küll oskasin…

Jagu ise leidis aset juba juulikuu lõpus, Võsu võistkondlikul (nr 58, originaaliga võrreldes pööratud), ning vastased olid täiesti adekvaatsed (minust vasakul Ozols, paremal Rubins). Sain neljandal käel kätte lehe (kõik tsoonis)

♠ÄS6542
♥9
♦ÄES95
♣8

Vasakult avati 1♥ ja paremalt tuli 2♣ (FG, pm NAT või ühtlasepoolne).

Kuigi mul oleks võimalik kasutada ka Michaels Cue’d, ei pea ma seda õigeks teha kuuese kallismasti ja viiese odavmastiga – maailm on täis lugusid, kuidas partner valib sinu lühema trumbi (sest tal on see pikem) ning trumpkontroll kaob. Eriti kui pada on tõenäoliselt võimalik mängida korrus madalamal.

Vasakult tuli 3♣ ja minu suureks heameeleks leidis Leo sellele 3♠ tõste! Paremalt pakuti 4♥ ja “läksin tõkkesse” 4♠-ga. Järgnes kaks passi ja kontra, kuid VPV rikkus mu rõõmu toimuvast ja pakkus peale 5♥.  Seega tuli võidelda korrus kõrgemal (mina ju ei tea, kes mida võita võib) ja see sai kontra. Ühesõnaga:


1♥     -   pass  -    2♣     -  2♠
3♣     -    3♠   -     4♥    -   4♠
pass   -   pass -  kontra -  pass
5♥      -   pass  -   pass  -   5♠
kontra -  pass…


Avakäiguks tuli ♣E ja Leo pani natuke häbeneva näoga oma lehe lauda:

♠E983

♥ES7

♦T8

♣6532


♣E


♠ÄS6542 

♥9 

♦ÄES95 

♣8


♣E sai tihi ja kaitsja jätkas uue ristiga partneri kuninga alla.

Kui pakkumist poleks olnud, siis ilmselt võiks seda jagu mängida nii, et tõmbad ära pajaässa, lootuses et singel kuningas kukub – ja seejärel lähed hiljem pajaga lauda, et lõigata ruutut. Kui kõik kolm pada on Ostil, siis saab ta su elu väga vastikuks muuta, kui ta sind lauda ei lase, aga see selleks. 

Õnneks aga ei leidnud mäng aset vaakumis – ning nüüd tuli mängu koht, kus ma põhimõtteliselt sain ära kasutada pakkumise ja kahe esimese tihi kogu teavet, mis on:

1) Westil on ♣ES, Ostil on ♣ÄK
2) Westil ei ole ♥ÄK-t, vaid ainult üks neist (muidu ta ilmselt alustaks sellega, mitte ♣E-ga).
3) ♠K on Ostil ning see ei ole singlis (muidu West passiks 4♠ kontraga läbi)
4) Kõigest eelnevast tulenevalt on ♦K Westil, sest muidu tal ei tuleks avangujõudu kokku. 

Seega lihtne mänguplaan on määratud läbikukkumisele, sest ei padas ega ruutus pole häid uudiseid oodata. 

Nagu ma olen alati öelnud – kui tead, mis inimestel käes on, on palju lihtsam mängida – ning minu tähelepanu pälvisid laua ruutunupud, mis olid niivõrd head, et garanteerivad siseku padalõikuseks – ning kui ruutu on 3-3, siis vajadusel teisekski (löögi abil).

Sellest tulenevalt jätkasin teisel tihil käest ruutuga laua kaheksa alla – ja kui West ei pannud kuningat ette, saingi kohe kaheksaga lauda (ja Luksi nägu muutus palju reipamaks). Järgmiseks oli vaja teha midagi pajaga, kaalusin sisekute huvides käia keskmise paja, et kui Ost seda ei kata, kaalun läbilaskmist, aga loobusin sellest plaanist. Ühest küljest kui ma käin keskmise, võib Karlis selle KT7-st ikkagi katta – ta on piisavalt nutikas, et aimata, et ma seda keskmist juhuslikult ei käi; teisest küljest isegi kui ta ei kata, siis ma pole kindel, et mul on närvi see läbi lasta ja võimalikule singel kümnele taga tihi kaotada. 

Jätkasin ♠E-ga, mis tõi kokku ♠K ja ♠Ä, ning äraviske Westilt. So far so good… Nüüd oli selge, et kui ruutu on 3-3, siis selle lepingu ma võidan. Ma saan ruutu lauda lüüa madalalt, selle käigus kukub ♦K, ning laua ♠98 annavad lõikeseisu Osti kümne vastu. 

Samas üks täiendav ohukoht on veel – kui ruutu on 4-2, ei taha ma seda lepingut ju ometi kaheta käia – ja puuduvad pajanupud on „liiga huvitavad“:

Oletagem, et ma mängin nüüd ♦Ä-♦E ja West Kxxx-ist ei kata. Siis on olukord lihtne: löön üheksaga, teades, et mind üle lüüakse, hiljem löön neljanda ruutu kinni kaheksaga ja tõmban trumpseitsme maha.
Aga kui ma mängin ♦Ä - ♦E ja West Kxxx-ist katab tempos? Siis ma üritan ju lepingut võita ja trumpan väiksega, Ost lööb ♠7ga, läheb ärtuga Westi kätte üle ning too saab käia ♦K, mille Ost võib trumbata ♠10ga. 

Et sellist olukorda vältida, tegin veel ilmselt mängu parima käigu – enne ruutu trumpamist käisin ärtut, et varakult katkestada vastaste ühendused. Edasi kulges kõik loomulikku rada pidi, ruutu oli 3-3 ja mu kindlustusmäng osutus küll ebavajalikuks, kuid arvestades, et leping välja tuli, ei saanud ma kurta. Teise toa tulemus oli 5♥ =, seega võitsime jaost 17 IMPi.

Kogu jagu oli seega järgnev: 

Mäng graafiliselt SIIN

No comments:

Post a Comment