Monday, September 7, 2020

7. september - kui vastasele anda võimalus eksida, siis nad vahel eksivadki

 See on küll üsna vana jagu - mängitud koroonakevadel BBOs - aga hindasin seda siiski äramärkimist väärivaks, sest lisaks sellele, et ma ise tegin hea - või siis õnnestunud - liigutuse, langes selle ohvriks väga hea mängija (ehk siis üks neist paarist-kolmest, kelle nimetamine Eesti parimaks mängijaks erilisi vastuväiteid ega imestust ei tekitaks).

Mina istusin diagrammil Südis üsna mõttetu lehega:

♠E
♥98752
♦S75
♣T943

Ja nägin pakkumist kerimas slämmi
1♣ - 1NT
2♣ - 2
3♣ - 3
3♥ - 3
4NT - 6NT

Partner tegi avakäiguks ♥S ja mulle avanes järgmine pilt

                  Partner
                                    ♠K653
Väljamängija              ♥ÄK
                                    ♦Ä82
                                    ♣ÄKS5
                    ♠E
                    ♥98752
                    ♦S75
                    ♣T943
Laud veidral kombel ei toetanud kordagi partneri pada, aga jäägu selle kõige tagamaad tema enda südametunnistusele. Igatahes antud jaos oli see õnnelik valik, sest nagu näha mu pajasinglist, istub see mast kehvasti.
Igatahes võttis väljamängija avakäigu lauda ja jätkas pajakuninga tõmbega. Kui sinna kukkus mu emand, võttis ta korraks aja maha ja jätkas ruutuäss-ruutu, kuhu ma panin teiselt käelt soldati vahele. Miks ma seda tegin - ilmselgelt meie ruutu on 3-3 ja ma tahtsin tekitada väikse ebaselguse toimuva suhtes. Samas ma ei kartnud, et tal oleks ETxx ja ma aitaks seda masti lahendada - sellisel juhul ta ikkagi pigem alustaks väikese käiguga emanda suunas, et mitte kaotada kontrolli ja kohe lepingut taha käia või kui isegi alustas, siis enamasti psühholoogiliselt mängitakse sellises seisus pigem kümme kui emand.

Nagu selgus, töötas see manööver hästi, sest kogu jagu oli järgnev:
                    ♠S984
                    ♥ST4
                    ♦E94
                    ♣762
  ♠ÄT72                         ♠K653
   ♥E63                          ♥ÄK
   ♦KT63                         ♦Ä82
   ♣E8                             ♣ÄKS5
                    ♠E
                    ♥98752
                    ♦S75
                    ♣T943

Et hoida võimalikult palju variante lahtisena, väljamängija peetas ruutusoldati ning pärast mu ärtu tagasikäiku kasseeris sisse oma tegijad ärtus, pajas ja ristis, lõpetades 11. tihil lauas positsioonis
                      ♠S
♦E
♦KT ♠6                                   
♦2
♥8
♦7
Lauast tuli ruutu ja kui ma sellele seitsme mängisin, tegi väljamängija järelduse, et "ju ma siis olin enne vahele pannud ES-st" ning üritas pilti minu käest lõigata - kaheta.

Loomulikult võib diskuteerida, kas väljamängija oleks pidanud midagi teistmoodi mängima või eeldama, et ma tühjast ESxx-ist ei pane pilti vahele - võib-olla, võib-olla mitte - aga vähemalt üks on kindel: kui ma ei oleks soldatit vahele pannud, ei oleks see leping kunagi taha läinud.

Mängu käik oli siis SELLINE: (võrreldes diagrammiga pööratud)


No comments:

Post a Comment