Tuesday, March 20, 2018

20. märts - mõnikord juhtub asju, mida on keeruline mõista


Kunagi ammu-ammu, kui ma Jaanus Maega paaris mängisin, „süüdistas“ ta mind, et ma tegelen vastaste hüpnotiseerimisega, sest muidu pole ju võimalik, et nad valivad kaitses minu jaoks sobivaima plaani.
Ma küll oma teada millegi sellisega ei tegele, kuid kohati on tõesti keeruline laua taga toimuvat millegi muuga seletada. Nädalavahetusel A-Liigas leidsid aset sellised asjad, millest üks oli halenaljakas ja teine lihtsalt naljakas. Kusjuures vastased olid täiesti tasemel mängijad.


Asitõend 1 (jagu pööratud):
Mängisin ühepoolse pakkumise 1NT (10-13) – 4♥ järel lootusetut geimi, mis muutus veelgi lootusetumaks, kui vastane sikutas välja ♠K avakäigu:

♠ÄT
♥73
♦ST83
♣KE762

♠75
♥KES9864
♦E72
♣5

Kuna viis tihi on minemas ja reaalselt mingeid šansse lepingu võitmiseks ei olnud, leidsin, et mingi häma võiks ju ometi püsti panna ja peetasin avakäigu (et imiteerida, nagu ma kavatseksin padu lauda lüüa). Vastane jätkas uuesti väikse pajaga ässa alla ja ma jätkasin lauast ruutuga. Nüüd hakkas „juhtuma“ – teine käsi pani ♦K ette – ja avakäija võttis selle ässaga üle, et mu trumbid kokku lasta; ♥Ä - ♥ järel võisin paraku kaardid avada: ristikaduja läheb laua ruutule… Selgus muidugi, et väga vahet polnud, teises toas suutsid Sven-Vasja kuidagi 4♠ ära võita.

Kogu jagu:





Asitõend 2: see oli meie jaoks A-Liiga viimane jagu.
Meie tsoonis, vastane mitte, mina teisel käel, esimene käsi avab ette 2♠ ja mina vaatan otsa lehele:

♠EST983
♥KES3
♦T9
♣8

Trahviks kontreerida ei saa, sestap passisin ja kui kandik tagasi jõudis, nägin, et Leo oli viimaselt käelt võidelnud 3♦-ga. Mõtlesin põgusalt, et kas peaksin 3NT panema, aga see tundus natuke optimistlik, nii et passisin. Kui kandiku teisele poole ekraani saatsin, jõudsin veel mõelda, et „huvitav, kui 3♦ kontra saab, kas ma passin, pakun 3NT, või äkki hoopis 3♠“, aga kandik tuli tagasi märksa sõbralikemate uudistega: vastane oli leidnud, et ta võitleb 3♠-ga! Seda kontreerisin juba mõnuga…

Kogu jagu oli järgnev:


Lahtise kaardiga võib väljamängija saada küll 5 tihi, Martin Maasik suutis isegi sama pakkumise järel mingil imetabasel moel 7 kokku saada, aga meil käis kaitse nii, et käisin ♠E avakäigu, teisel tihil lõikas väljamängija ♣K-le näppu ja Leo käis ärtu läbi. Ning nüüd oligi seis selline, et kui tolm hajus, siis oli tihide arv 10:3 meie kasuks ja osamänguvõitlusest laekus 1400…


No comments:

Post a Comment