Thursday, January 21, 2016

21. jaanuar

Avakäiguprobleem paaride meistrivõistluste finaalist.

Mul oli käes suhteliselt vähejulgustav kombinatsioon:
♠8765
♥T986
♦K85
♣S9

Ja veel vähejulgustavam oli vastaste (Jankunaite – Šarkanas) pakkumine:

2♣ (precision style)   -          2♦ (relee)
3NT (ÄKExxx +)       -          4♦ (küsis midagi edasi)
5♣ (pidi midagi juures olema, aga mitte ässasid)   -          7NT

No ja mina pidin selle asja vastu avakäigu leiutama.

See kõik nägi väga halb välja, aga leidsin siis, et kuigi suure slämmi vastu soovitatakse rünnata pigem passiivselt, käin mina ruutut kuninga alt – kuna äss ilmub pakkumise järgi lauda, siis võib see sundida väljamängijat juba avatihil raske otsuse tegema – ja kellelegi ei meeldi avatihil lepinguid taha mängida. Kui see käik suure slämmi välja peaks laskma, siis olgu. Kütsin siis ruutu välja ja minu suureks rõõmuks ilmus lauda ÄE duublis – nii et ma hästi ei saanud midagi kinkida.

Kogu jagu oli järgnev:




Nagu näha, oli väljamängijal lepingu võitmiseks väga palju šansse – 12 tihi sisuliselt tipust ja 13. jaoks on variantideks ruutu lõikus või  ärtu lõikus või  paja tõmme või mingi materialiseeruv sund. Sestap pole imestada, et ta avakäigul lõikama ei hakanud, vaid mängis ässa ning proovis kõik ülejäänud variandid läbi – paraku ükski neist enam ei töötanud. Mina samal ajal olin rõõmus kui lauda nägin ja väljamängija ässa mängis, aga vaatasin nukralt oma nelja väikest pada, vähemalt seni, kuni väljamängija pajaässale käest krohvi viskas. 

No comments:

Post a Comment