Thursday, March 22, 2012

22. märts

Üks (ja tegelikult praktiliselt ainuke) põhjus, miks mulle ei meeldi DONTi mängida, on see, et tugevaid lehti ei saa hästi pakkuda. DONTi loogika on küll see, et kui vastasel on tugev 1NT käes, siis tõenäoliselt meie liinis geimi ei seisa, aga aeg-ajalt seda ikkagi tuleb ette. Lisaks on seda, et vastased DONTi mängivad, mõnikord võimalik kurjalt ära kasutada, nagu juhtus selles jaotuses.

Kuna Ost-West mängisid DONTi, ei olnudki Westil suurt midagi teha (pole päris see leht, millega võidelda tahaks) ja arusaadavalt ei olnud ka kaitse parim võimalik, kuna ta arvestas, et partner istub nulli otsas. Jagu nad siiski ei kaotanud, teises toas jõuti 3NT asemel 5 ruutusse, mis läks üheta.

Pärast jagu ma mõtlesin sellisele aspektile, et paljud muidu nõrka 1NT-d mängivad paarid mängivad kolmandalt käelt tugevat 1NT-d. Seni ma olen alati arvanud, et selle taga on ennekõike soov trammiriske maandada ja teiseks jätab tugev 1NT veel võimaluse geimi jõuda, aga tegelikult on olemas ka kolmas aspekt: siis on võimalik tugevat 1NT avapakkumist kasutada bluffimiseks (selle hirmutamisväärtus on märksa suurem kui nõrgal NT-l).

4 comments:

  1. Päris huvitav oleks mängida "kontrollitud blufiga" trumbitat. See tähendab, et vastaja ei tohi geimi pressida, see käib läbi "kutse". Klassikaliset kutset ei saa seega teha, sest kutse küsib, kas on tegemist ausa avanguga.

    ReplyDelete
  2. Selle jaoks piisab, kui mängida 1. käest 11-13 ja 3. käest 14-16 NT-d. Kuna 1. käel on maksimaalselt 10, siis pole tal jõudu, millega 14-16 vastu geim ära vajutada ja siis jäädki by system 2NT-d mängima kui 1NT oli selline "naljakas". Ning mingit blufikontrolli pole vajagi.

    ReplyDelete
  3. Aga miks sinu partner kutset ei teinud, ah? :) 15-17 NT vastas 8 HCP-d pluss ilusad vahepealsed nupud ja kena 5-4 jaotus... Blufikontroll?
    (tegelt ma muidugi tean, et te esimest korda koos mängisite, kuna mina olingi see õnnetu 17 p-ga West)

    ReplyDelete
  4. Polegi teine ju miski konstruktiivne süsteem. Juba lühendi esimene tähtki ütleb et "segame" (disturb).
    Pean tunnistama et tegelikult võttis mul jaotust ja pakumist vaadates ikka veidi aega, enne kui arusaamine kohale jõudis, et see tõesti Süd oli kes NT-ga avas.

    ReplyDelete