Wednesday, August 18, 2010

18. august

Möödunud laupäeval mängisime natuke seltskondlikku bridži – mina Piibuga Maarja-Kadri vastu. Jaotused olid huvitavad, kohati päris jõhkradki (sama jätkus esmaspäevases Tartu klubis) ja meil õnnestus kahel korral kokku puutuda Mõtsu tavapärase probleemiga: kuidas pakkuda slämme?

Esimeses jaos avati ette 2♠ ja peale kahte passi vaatasin otsa oma kollektsioonile:

♠ÄK
♥ÄKxxxxx
♦KS9
♣Ä

kuna nii slämmi pakkumine kui mittepakkumine on gämblimine (ma tean küll, et „kui ei tea, ära paku“, aga kiusatus oli päris suur), siis otsustasin võtta positiivse kursi ja pakkuda kohe 6♥ - partneril võib ju olla paar ärtut ja ♦E. Piibul oli:

♠xxx
♥STxx
♦Äx
♣xxxx

ja ta tõstis selle seitsmesse – no problems.

Teine kord avas omakorda partner 1♣ (tugev) ja ma imetlesin oma kuutteist pildipunkti ja nägin juba vaimusilmas, kuidas me slämmi jõuame:

♠STxxx
♥KSx
♦E
♣ÄKE9

slämmi jõudsimegi, aga hoopis teistsugusel moel, kui mina ette kujutasin:

1♣ - 1♠
7♠

Partneril oli nimelt käes selline loom:

♠ÄKxxxx
♥Ä
♦ÄKxxxx
♣-

ja ta tahtis suurt slämmi mängida ka minu nulli punkti ja viiese pada vastas, nii et mu 16 punkti olid pehmelt öeldes raiskamine!

Maksikal oleks ma selle pakkumise 7NTsse tõstnud, sest ilmselt peab partneril olema hirmus ruutu-pada elajas ja sellega haakub mu ♦E imehästi, aga nüüd jätsin asja sinnapaika. Võtjate arv selles lepingus on igatahes midagi müstilist…
Nii et probleemi „kuidas pakkuda slämme“ lahendus on lihtne: lihtsalt võta kätte ja paku!

4 comments:

  1. Hurraaa, "kuidas pakkuda slämme"-küsimus on sellega lahendatud!

    Ootan huviga järgmist postitust teemal "kuidas slämme välja mängida" :)

    ReplyDelete
  2. selle ma võin kohe anda: ... ja seejärel võta kõik tihid ära! (kui mängid väikest slämmi, võid vastastele lohutuseks ühe anda)

    ReplyDelete
  3. Üksi on lihtne pakkuda. Näide Võsult vastane (lätlane) avas 1d rannaga, edasi naturaalne käik, ise olin teine käsi.
    1d-x-1h-1s-2c-2d-p-2s-p-6d-ppp
    Käes oli xx-Ax-AKQJ9-AKxx või no kui aus olla siis tegelikult oli ärtu kliber pakumise ajal sedasi ruutude vahel et tundus nagu omaxin 6st masti ja singel ässa kõrval.

    Esialgu on oma lehte imetledes käis mõte läbi ka et panex kohe 6, aga kuna mingi lootus oli ka 7 leida siis otsustasin "rahulikuma" stiili kasux;)

    Väljamängust suurt miskit mainida pole, kui ehk seda et kui viimase ca viie kaardi lõppseisus käest käidud ärtu ässale singel K pudenes, siis vastane tegi küll nägusid ja kordas endamisi "eto vobshe voshmoshno... ;)

    ReplyDelete
  4. ... jäi mainimata et peale üsnagi soodsast risti avakäiku (mille ma korrektselt peetasin) vaatas mulle lauast vastu singel toetus ja üldse istus trump 5(8xxxx)-2(10x).

    ReplyDelete