Monday, July 13, 2015

13. juuni

Pärnu IMP-turniiri 19. jaotus pakkus häid võimalusi mängutehnika harjutamiseks.



Mina istusin Südis ja pärast mu 1♦ avapakkumist jõudis mu partner (Olavi Oja) pakkuda pada ning mina kontreerida Osti pajacue, ning lõpplepinguks jäi 3NT Westist.

Avakäiguks tuli ♠3 (3.-5.) ja ma mängisin sellele ässa. Tagasikäidud ♠9 kattis väljamängija pildiga ning Olavi jaoks ei valmistanud erilist probleemi selle läbilaskmine ning kui ma ristis tihi sain, kütsin teele uue paja ja lõikasin teise pildi maha, kaheta.

Nii et Olavi läbis oma testi suurepäraselt, kuid soovida jättis väljamängija tegevus: nimelt peab ta nägema ette jaotuses varitsevaid ohtusid ja seetõttu mängima teisele pajale väikese, niimoodi katkestades kaitsjate sidemed! Ma ei tea, kas keegi sellega hakkama sai, aga kahtlen selles (3NT on võidetud kolmel korral ja kahel korral on avakäiguks tulnud midagi punast ning ainukese pajakäiguga võidetud 3NT kohta ma tean, et väljamängija ei mänginud nii).

Mis muudab jaotuse veel ilusamaks, on fakt, et isegi pärast pajakäigule madala mängimist ei ole tema töö veel lõppenud – ja täiesti võimalik, et tolleks hetkeks on ta lepingu juba taha mänginud. Nimelt ei tohi ta lauast ära visata ärtut! Kui ta seda teeb, võib Nord ♠9 kümnega üle võtta ja käia läbi ärtu, ning kaitse mängib enda jaoks lahti kaks ärtutihi.

Ja nüüd tuleb selle jaotuse kõige ilusam osa:
Kuigi pealtnäha tundub, et ärtu alleshoidmine lauas ei päästa, tähendab see siiski seda, et mast on külmutatud ja kaitsjad ei saa uut ärtut käia. Ning nüüd kui nad võtavad ära oma pajatihi ja viskavad pajaga välja, tekib väga omapärane olukord, kus ärtu soldati käik sunnib Nordi emandaga katma ja kannab ärtupiduri üle Südi kätte (Viini löök koos ähvarduse ülekandmisega – see eeldab, et lauast pole esialgu ühtegi ärtut ära visatud) ning järgnevad neli ruutut panevad Südi ärtu-risti sundi!


Ning kontrollides oma analüüsi GIBiga, leidsin sealt veel ühe nüansi, milleni ma iseseisvalt ei jõudnudki (ja mis on samuti äärmiselt huvitav) – 3NT on võimalik siiski taha võtta. Nimelt eelmises kirjeldatud mänguplaani puhul peab Süd ♥K tihi saamise järel lauale panema ♣E. Kui nüüd Nord oma ♠K lõpuks kätte saab, siis tuleb tema käest uus risti, mis tapab sunni jaoks vajaliku siseku ristide juurde.

1 comment:

  1. Väga cool jagu! Tore on môelda, et tippmängijad saavad taolise analüüsiga ka laua taga hakkama, sealjuures vaadates läbi erinevaid variante kuidas jaotus vôib istuda.

    ReplyDelete