Wednesday, June 19, 2013

19. juuni

Esmaspäeval tuli taas ette kaks huvitavat mastikombinatsiooni micromanagementi.

Esimene oli selline jagu:

_______♠Txx
_______♥Äx
_______♦Äxx
_______♣S9xxx
♠Exx____________♠ÄSxx
♥Ex_____________♥Kxxxx
♦ESTxxxx________♦xx
♣x______________♣Ex
________♠Kxx
________♥STxx
________♦K
________♣ÄKxxx

Avasin kolmandalt käel Südist Ranna-Ruutu 1♦-ga ja peale edasist pakkumist, kus West vaikis, aga Ost pakkus ärtut, jäin väljamängijaks 2NT lepingus. Avakäiguks tuli ♦E ning pärast avatihi ja viie ristitihi võtmist (West viskas ära paja ja kolm ruutut, Ost viskas paja ja kaks ärtut) jätkasin väikse pajaga kuninga alla ja uue pajaga, mille sai Westi emand (Ostilt soldat). Ta jätkas uue ruutuga laua ässa alla, tekkis järgnev lõppseis:

__________♠T
__________♥Äx
__________♦x
__________♣-
♠-__________________♠Ä
♥Ex________________♥Kxx
♦Tx_________________♦
♣-__________________♣-
__________♠
__________♥STxx
__________♦-
__________♣-

Nüüd ma kaalusin oma variante, et mis täpselt toimunud on, aga kuna ma ei olnud vastaste äravisetele liialt tähelepanu pööranud (väga rumal minust), siis otsustasin igaks juhuks ärtuässa ära võtta ja üheksa tihi saada. Tegelikult oleks hoolikam keskendumine pidanud mu viima järeldusele, et ma ei kaota padaga välja visates, Ost peab mulle ärtut käima ja ma võtan Westi emanda ässaga ning käin eelviimasel tihil väikse ärtu vastu käe soldatit ning saan koguni 10 tihi!

Tegelikult pole see asi aga sugugi nii lihtne – Ost saab mu plaani ruineerida, kui ♠Ä tihi saades paneb lauale ♥K! Kui ma selle peetan, jookseb viimane tihi Westi ♦T-le, kui ma selle võtan, on Westi ♥E muutnud sisekuks ja West võtab kaks viimast tihi! Nii et vabandused Joni ees, et ma ei andnud talle võimalustki hiilata.

Teine jagu oli ühe masti lahendamise peale. Mängisin (jälle!) 2NT lepingut ja ärtu jagunes nõnda:

♥ÄK73

♥E92


Ost oli avanud ruutu poolblokiga ja talt oli välja tulnud täpselt viis musta kaarti – seega ärtu on tal duubel. Ja sellise masti lahendamise õige tehnika on selline, et tõmmata lauast kõrge ärtu, millele käest läheb üheksa, seejärel käia väike ärtu emanda alla ja kui Osti duubel sisaldas kahte kaarti ST8 kombinatsioonist, siis tekib lõikeseis Westi järele jäänud nupu vastu (üheksa deblokeerimine on vajalik, et mast blokki ei jääks, kõrvalsisekuid enam lauda ei olnud). Mängisingi nii, Ostis oli T8 duublis ja olingi elegantselt neli tihi kätte saanud. Rõõmu ei tumendanud isegi sellised tõsiasjad, et esiteks oleksin ma võinud ka masti blokki jätta ja üheksaga tihi võtta, ülejäänud kaardid olid jagunenud nii, et West oleks sisse jäänud ja ma ikkagi oleks oma neljanda ärtu kätte saanud ja teiseks ei olnud selles lepingus vähimatki vahet, mitu tihi ma võtan – kõik ülejäänud tulemused olid meie liinis kas vähemalt 400 või siis miinusmärgilised. 

4 comments:

  1. Kurb on kõike seda lugeda, teades et sel korral ei ole Euroopa lahtistel Eestist mitte ühtegi paaripoegagi... Eks tuleb siis jälle kaasa elada vene, läti, leedu ja teistele nähtud-kuuldud paaridele ja võistkondadele.

    Uudistaja

    ReplyDelete
  2. Ma ei saa hästi aru, kuidas see postitus haakub sellega, et Euroopa lahtistel ühtegi Eesti paari pole. Ja mis selle üle ikka kurta, elu on selline, et jõukamad Eesti bridžimängijad ei ole valmis sellisel turniiril osalemise eest raha välja käima - ühest küljest on see väga kallis turniir ja teisest küljest edušansid on üsna olematud.

    ReplyDelete
  3. Ei haakugi, lihtsalt kurb hakkas. Edušansid tulevad ehk tihedamast tippude vastu mängimisest. Näiteks Romanovska-Rubins said võistkonnakaaslasteks Auken-Wellandi, peale 7 vooru aga paiknevad "kõigest" 52. kohal. Bridz on ju kõigest mäng, kus kõvamad millegipärast võidavad tihedamini.

    Olgu, haakumised kaovad juba täielikult. Loen meelsasti kodumaa keelseid arutlusi huvitavatest jaotustest ja kui neid loevad ka tippu pürgijad, on sellest kõigile kasu.

    Ise oleks avanud vana kooli mehena 2Ri ja võib-olla purjetanud isegi 5Ri selles esimeses jaos kui selle peale partneri kõrv kikki oleks läinud, aga Sinu point on mujal.

    Vabandades Uudistaja

    ReplyDelete
  4. Pole hullu. Meil ei olnud võimalik 2C avada, kuna see oleks lubanud kuuest.

    ReplyDelete